måndag 16 juli 2012

"fem-minuters-metoden"

Jag har valt att följa just dessa fem minuter så man har något att gå efter.

Igår somnade Neo i bilen på väg från hishult och sov till 16.50, inte så bra!!

Så när han blev trött kl 20 va han inte tillräckligt trött.

Vi la honom 20.00 och var femte minut så gick jag in och gav nappen eller typ gick in och ut.

De va olidligt igår, min mage knöt sig och jag mådde skit. Patrik beslöt sig att efter några plågsamma minuter ta en promenad med hundarna.

Efter 45(!!!!) minuter somnade Neo äntligen!!

Idag sov han två gånger, som han ska.
Ca 3,5 timme totalt.

19.05 fick han välling och sen tittade vi på ett barnprogram i min telefon som han älskar. (gjorde vi även igår) då slappnar han av, men sen blev han för trött och gnällig.

La ner honom 19.20, han skrek inte alls på samma vis som igår. 19.25 gick jag in, gav nappen och redan då hade han satt sig ner i sängen.
Sen blir han ännu argare när jag går ut, men 19.27 va det tyst. 19.30 la jag på täcket och gick ner :)

Nu hade vi tur ikväll. Men vilken lättnad.
Ikväll gråter jag inte, och känner mig ute som världens sämsta mor!

1 kommentar: