lördag 14 januari 2012

Jag har världens bästa bebis!
Idag provade jag pumpa ut mjölk och på 10 minuter hade jag nog fått ut 100 ml. Sen var det slut och på så vis visste jag att han inte behövde mer.
Sen provade jag ge vår "kolik vänliga flaska" till honom och han började suga som man ska direkt!! Det tog lika lång tid som att amma så han stressade inte i det och kräkte inte mer än vanligt efteråt.

Känslan av att han tog flaskan är helt underbar! Det ger mig så mycket fritid.
Nu kan Patrik ha hand om honom ensam, men sen kom jag på, var ska jag då? Haha
Vi kan lämna bort honom, men det känns inte rätt av andra anledningar.
Patrik kan ta natt mål..
Jag kan pumpa ut inför en fika på stan för det är jäkligt bökigt att amma där!
Jag kan ge flaska på väla..
Ååhh jag är så glad att det funkade!











- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Gör det inte till en vana bara om du har tänkt fortsätta amma och trivs med det.. De vänjer sig snabbt vid att mjölken kommer fortarare från flaskan och att de inte behöver "arbeta" (suga) lika hårt. Men jag håller med dig om att flaskan är bekväm på många sätt :)

    SvaraRadera