torsdag 14 juni 2012

Amning

Nu har jag ammat min lilla gosse i 7 månader. Jag är så tacksam att det har fungerat för oss!

Förut frågade alla om jag ammade, och om det funkade bra. Precis som att det är ovanligt att amning fungerar nu för tiden? Eller kanske för många väljer att inte amma? Vilket jag inte kan förstå för det är så mysigt. Men visst, det känna lite onaturligt att någon ska ligga där och suga i början..

Nu ställer många frågan -"ammar du fortfarande? Hur länge har du tänkt göra det?".
Precis som det är fel eller onaturligt.

Mitt svar är, så länge den fungerar bra.

Den senaste tiden har det blivit svårare att amma, han vill inte och jag har kunnat tvinga honom till det för att han sen ska komma på att det faktiskt gott och mysigt. Men de senaste dagens har han verkligen inte velat.
Amningen funkar jätte bra tidig morgon och natt.

Så nu ska jag dra ner på amningen till natten & morgonen tror jag. Jag vill inte tvinga Neo även om det är lite synd att det inte går.

Men i juli är det dags för Patrik att vara pappaledig och jag ska börja jobba så då kan jag ändå inte amma så ofta :)

2 kommentarer:

  1. Hej! O Grattis på din dag! Du ska vara så glad att du kunnat amma utan problem o så länge :)Dom flesta vill ju amma, men när dom kommer hem brukar det inte funka o då er man tillägg för man tror att man inte har ngn mjölk o när man börjat så kan man lika gärna sluta, det blir så hattigt. Jag brukar säga att funkar det inte så sluta så mår både du o barnet bra.Men funkar det är det bara att gratulera, o du har varit jätte duktig...Men en sak jag hörde för många år sen är att mjölken är rätt så söt, så när dom fått tänder ska man inte amma, inte bra för tänderna..o kanske inte så kul att bli biten :) Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Var och en måste känna hur man själv vill ha det. Kommer alltid att finnas massa tyckare. Gå efter magkänslan, brukar fungera bäst! :-)

    SvaraRadera