fredag 11 mars 2011

Fredag !


Vi har börjat planera in en ny ullaredsresa :)
Jag är inte speciellt rolig med mina huvdrubriker, jag vet !

Idag va det skola igen, examination ! Muntligt och skriftligt. Halva klassen började med skriftligt (jag) och det fanns åtta frågor och jag svarade på allt och skrev ner massor.

Efter det så va det muntligt, fick lite klurig fråga som jag skulle prata om , välfärdsjukdommar!?! nu vet jag iallafall vad det är ;p haha
Fick iallafall G , (allt idag va på G nivå)

När jag kom hem så fick jag medelande från läraren,

Isabell
Du hade 8p av 8 möjliga på det skriftliga provet om hälsa.Betyg G+ Ett utmärkt resultat.
Hälsningar Bengt

Jag tänker skryta på ordentligt för det har väl aldrig hänt om det inte handlat om hundar?! ;p haha .. så ja! Stolt är jag!
Hoppas det fortsätter såhär, det lär ni märka för jag berättar inget dåligt ;p

När jag kom hem blev det självklart en långpromenad med alla hundarna, den lägsta av dem alla så dem kunde bli riktigt trötta :) Happy vågar jag inte ha lös eftersom där kan finnas intresse för vilt och jag är alldeles för rädd om henne ;)

Efter promenaden åkte vi hem och slappade en stund innan vi skulle på valpkurs med Albin. De va duktiga idag med.
Det är sååååå olikt alla kurser jag någonsin gått.
INGEN VALP i kursen kan SITT!! (konstigt tänker ni, men detta enligt ida).
En hund som får hjälp med handen eller vårt kroppsspråk kan inte sitt. Det är minsann rätt!
Vi sätter fram en knuten hand till hunden, öppnar och belönar när rumpan tar i backen. Vi använder inte kommandot sitt förens vi tycker att de är riktigt snabba på just sättandet, detta är ju en bra grund.

En inkallning är inte heller som jag är van vid, någon håller halsbandet, matte springer iväg , "Albin hiiiiit" och de släpper hunden. Nej Nej nej ... !! Vi använder vårt inkallningsord, HIT, belönar, HIT, belönar osv.. Nu har vi kommit så långt att vi har hunden fritt koppel kallar HIT när vi får kontakt och springer då ett par steg baklänges, valpen följer med , belönar!

Jag älskar idas sätt att träna hund. Jag kan väl känna att jag kan "valpkurserna" utantill, men det ger ändå god träning för valparna att träna med nya hundar. Men hos Ida lär jag mig något heeela tiden!
Man får AHAAA upplevelse om och om igen.
Jag rekomenderar henne starkt!
För er som vill belöna bra beteende och dissa dåligt beteende och göra allting från grunden riktigt bra.. GÅ DÄR ! :)


OJ , nu blev det mycket om kursen idag.

Efter kursen åkte vi till Maxi i hyllinge, krånglig affär.. Hade  svårt för att hitta saker och ting men gick hem 400 kr fattigare så något hittade vi?

Lagade middag, lyxade till med avocado & räksallad.
En skål med godis sen skulle vi ha fredagsmys och se film.
Minns inte mycket mer och vaknade för en stund sen , 23.15 !! Jaja?! Så kan det bli ibland. Där såg vi gott!
Nu har vi varit ute med hundarna, patrik har lagt sig, han ska upp tidigt imorgon. Jag gör detamma, vaknar hellre tidigt imorgon än att sitta uppe och göra ingenting.
Då kan jag passa på att plugga!

Ojisses vilket fredagsinlägg såhär 00.00

Kramis på er

1 kommentar: