måndag 28 mars 2011

Grattis på födelsedagen EBBA!!

                  


Idag fyller snäckan 3 år!! Det är inte klokt va tiden går snabbt. En stor tjej nu ju, iallafall till åldern ;)

Mina hundar är väldigt bortskämnda, bara det bästa är bra nog. Långa skogspromenader varje dag och mycket kärlek.
Men jag kan verkligen inte påstå att dem är bortskämnda när de kommer till godsaker. Levergodis om det är duktiga på promenaden. Frolic när vi tränar lydnad eller ställer ut och IBLAND kan vi lyxa till det med någon köttbulle.

Denna filmen talar väl för sig själv när jag sätter fram en födeledagstårta till hundarna. De tror inte det är sant, får VI äta detta?

Köttbullar, kycklingsost och kokt medwurst !


Ebba - Denna underbara tjej kommer från en underbar uppfödare ANN WANKER. Det finns inte många som har så stort hjärta för hundar som Ann. Jag har sagt det många gånger och jag säger det gärna igen, tack Ann för en otroligt härlig twinbox tjej.

Ebba är en bortskämnd liten snorunge. När hon flyttade hem till mig så hade hon redan en storasyster Vilda som bara va ett år. Vilda satte inte många gränser, nej inte alls! Ebba fick göra precis vad hon ville och så är det än idag. Hon kan hänga sig i nackskinnet på Vilda som bara flyger med utan att bli arg.
För övrigt så är hon en mästare på att vakta Vilda från andra, om det är Albin eller andra hundar det spelar ingen roll. Men om Vilda ligger med en leksak eller ben så ser man att ebba ligger på lur.
Hon har drivit mig vansinnig många gånger, men det är för hon drar så förbasktat i kopplet. Nu tre år gammal kan jag äntligen erkänna att det blivit mycket bättre.
Men det är ju världens galnaste, gladaste och tokigaste hund. Jag ångrar inte en sekund att hon flyttade in hos mig. Hon är vår egna lilla clown. För övrigt är hon otroligt kelig, om man sätter sig på golvet så dröjer det inte många sekunder innan man har en Ebba i knät.
Hon är kanon duktig i spåret, super rolig att träna lydnad med och har en mycket fin mentalitet.
Hon va dessutom världens snällaste med Vildas valpar, riktig dumsnäll!
Älskade Ebba!

3 kommentarer:

  1. Grattis till fina Ebba på födelsedagen!!!

    Från halvbrorsan Malte & hans matte.

    SvaraRadera
  2. Grattiss till Ebba på födelsedagen!!

    Från mig & Emma Klämma!

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott Ebba önskar Chaplin och Bella!!!

    SvaraRadera