tisdag 12 juli 2011

Nu börjar jag känna mig tung, 10 kg +!
Det känns när man böjer sig för att plocka upp något eller ska resa sig från att ha satt på skorna. Det kan till och med vara jobbigt att ta glaset från bordet när man sitter bakåtlutad i soffan. Men jag tänker inte klaga!
Jag har blivit långsam som sören, men ibland går det snabbare än andra gånger. Patrik & hundarna går en bit framför och jag kämpar för att hinna med. Tycker det känns som att det verkar antingen i höften, fötterna, vaderna eller ligamenten.
Men som sagt, ibland går det hur bra som helst. Vi är fortfarande ute och går 50-60 min om dagen med hundarna.
Det där med kramp i vaderna har jag,  varje natt. Det uppkommer när jag sträcker på mig, vaknar av kramper som försvinner ganska så snabbt igen.
I natt och idag har jag fått känna på hur det är att ha halsbränna. Inget roligt alls!
Jag kan känna hur maten som jag åt för flera timmar sen nästan är upp i munnen på mig emellanåt. Man sväljer och kämpar för att det ska stanna nere i magen. Det bränner på ett obehagligt sett och man rapar ju hela tiden. Raparna smakar dessutom magsaft, gott?!
Hade problem att sova i natt och hoppas att denna natten kan gå bättre.
För övrigt sparkar lilleman på hela tiden, det är knappt så man reagerar längre. Förut så kastade man sig mot magen för att känna med handen om det kom igen. Men nu bryr man sig knappt längre, hehe. Man vänjer sig snabbt.
Men det är otroligt mysigt.
Kände mig lite stressad över att barnmorskan sa till mig att man ska känna barnet varje dag, minst morgon&kväll. Men det har jag nog kommit över nu igen.. tänker inte så mycket på det faktiskt.
Nu tänkte jag bromsa ner viktuppgången, har ökat 0,5 – 1 kg i veckan och nu får det vara nog känner jag. Äter kanske inte helt rätt? Tycker ändå jag är noga med vad jag stoppar i mig och skulle aldrig kränga fett&socker&sötningnsmedel utan är väldigt rädd om barnet. Men det slinker ner en och en annan glass varje dag, dålig vana. Men för övrigt äter jag ju viktväktar middagar så det gämnar väl ut sig.
Känner att jag är lite hungrigare nu och behöver en extra smörgås på dagen ibland.
Jag vill inte gå upp 30 kg och det handlar inte om att jag inte vill bli tjock, för jag måste säga att jag är stolt över hur jag ser ut nu med lilla(stora) bulan. Men jag känner nu efter 10 kg att jag känner mig klumpig och tung och tänk då med ytterliggare 20 kg. Eeeh, nä tack! Ska helst fixa de sista månaderna och förlossningen ;)


Lyssna på detta, nu är det endast 7 veckor kvar till nästa ultraljud. Något mycket stort för oss blivande föräldrar! Efter det är det bara 8 veckor tills han kommer!!!
Ja, om 15 veckor finns han hos oss.

1 kommentar:

  1. de där 8 mackorna, + noisettssås, + middag, + chips gjorde inte nog heller det bättre ;) men du har iaf en bebbe att "skylla" på.. vad ska jag säga... sympatigravid kanske?? PUSS!

    SvaraRadera