söndag 24 juli 2011

Vilken jäkla tur att vi åkte in när vi gjorde!
Började med att skriva in oss, reseptionister ger jag inte mycket för, vad kan och vet dem?! Hon slog inte ens ett öga på Albin för att se hur han mådde. Jag menar, hallå?!
Efter en timme och en kvart så bestämde jag mig för att ta ut lilleman och kissa honom. Albin hade legat gömnd under bänken hela tiden och jag blev chockad av att han hade svullnat ännu mer. På väg ut med honom så ser jag att han börjar smaska en massa och ut kommer det blod! Panik fick jag och skyndade mig om igen, smet in bakom resepetionen för att se om jag kunde hitta en människa som jobbade på stället. Tårarna rann och jag hade panik. Efter tio minuter dyker resepetionisten fram med telefonen vid örat. Hon ser att jag är upprörd och hon tittar på Albin (för första gången) och avslutade samtalet och sa art hon genast skulle ringa veterinären som stod och opererade. När hon la på frågade hon om hon fick låna med honom in och visa veterinären. Hon kom tillbaka och sa att de kommer bli operation och han måste dräneras.
Det tog inte lång tid förens vi va inne på ett rum, och det enda positiva idag va att det va Albins nya manliga veterinär som jobbade, tack och lov!! Så han visste ju hela historian och det kändes tryggt.
Som jag skrev så kunde det vara en inflammation bakom ögat, men då skulle det bli bra med cortison. Men om det är en böld så kunde det bli mycket värre, snabbt!
Så detta tyder på att det va en böld så det är ju skönt att vi närmar oss svaret.
Nu skulle han genast sövas ( och han passade på att påpeka att det är en risk för Albin).
Eftersom det gått hål då ska det spolas rent nu. Han kommer stanna kvar och påbörja en behandling av antibiotika och trappa ner cortisonet.
Så nu får vi hoppas att operationen går bra. Troligtvis behöver man göra om det igen för att dränera honom en gång till.


Jag vill passa på att säga att vi inte plågar Albin.
Det har aldrig någonsin varit på tal att han skulle avlivas.
Vi har inte ens tänkt tanken att vi kanske utsätter honom för något i onödan.
Visst, idag lider han och samma sak de gånger han skrikit till av smärta de senaste dagarna.
Detta beror ju på att de varit och stuckit honom runt ögat och självklart irriterat honom.
Men albin leker, äter och är pigg och glad och vi utsätter inte honom för någon plåga.
Bilderna jag lägger upp ser såklart otäcka ut men bara för det så lider han inte. En böld, inflammation eller ett främmande föremål kan orsaka detta, skulle ni avliva era hundar för detta? Eller om er hund skadat tassen och har jätte ont och det tar lång tid innan den blir frisk, ja då lider den ju. Avlivar ni då?
Om, det visar sig vara en tumör, som det inte går göra något åt, ja då är det klart han får somna in. Men det är det inte på tal om nu.
Är det fler som tycker han lider eller att vi plågar honom så tänker jag sluta lägga upp bilder och skriva om honom ifall det folk misstolkar det så pass.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har följt Albins väg genom sina sjukdommar,stackars liten vilken start på livet å tyvär kan de bli så i bland ...... Man gör allt för sina älskade djur och jag tycker ni har varit helt fantastiska med honom. Dom som säger något annant vet nog ingenting. Som djurägare så har man ett ansvar och en gräns för när djuret lider och behöver få somna in men vara sjuk och ha ont behöver ju inte leda till de. Vi avlivar ju inte människor som har ont eller är sjuka eller.........Oj va långt de blev.......
    Vill bara säga att ni är fantastiska med era hundar!
    MVH Kicki
    www.baraboxer.dinstudio.se

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen mig i din historia ang människor som tror sig veta allt. Min lilla randiga hade OCD,en krånglig, smärtsam och långdragen historia. Fick många kommentarer från "förstå-sig-påare" som tyckte att vi skulle ta bort honom för att han plågades. Man blir så besviken på människor! Håller tummarna att han blir bra eran lilla vita! Styrkekramar!

    SvaraRadera
  3. Folk ska tycka så mkt om andras hundar jämt.
    Det är inget att bry sig om, jag tror du är fullt kapabel till att veta vad dina hundar behöver.
    Hoppas lilla Albin blir bra snart.
    Tänker på er !

    SvaraRadera
  4. Som jag tid. skrivit så stöttar jag dig till fullo i det du gör för Albin! Lycka Till!!! Bamsekramar från Albins systeryster Aurora med matte Charlotta :)

    SvaraRadera