tisdag 30 augusti 2011

Skola 9-15 och för första gången på länge så gick det riktigt bra. Jag syftar dock på att jag kunde sitta med lugn och ro i stolen utan att stirra sönder klockan och bara vilja hem.
När vi samlades en mindre grupp i ett grupprum för att ha muntlig examination så fick jag en lång kraftig sammandragning, den höll i hur länge som helst och jag hann tänka att vi skulle åka in på BB idag och att jag måste packa väska och att jag ville hinna hem om och ta en dusch innan. Jo, det är sant. Sen kom det en efter en och det kändes som magen va spänd i en hel timme. Tappade såklart koncentrartionen och drar mig för att gå in och kolla mitt betyg, är rädd för kompletering för varje gång läraren frågade mig en något så lät det "eeeeh, vaa? eeh... hmm.. kan du ta det igen? asså, hur menar du?" ..

Efter lektion kom patrik och hämtade mig utanför skolan, nej inte för att åka in utan för att åka till biltema.
Handlade en bagagematta som kommer vara bus enkel att städa och skydda den andra mattan.
Idag kom även buren men vi hann dock inte sätta ihop hela innan patrik skulle träna.

Tänkte dela med mig av en sak.
Kan skriva hur mycket som helst om denna hund alltså.
Vilda, jag har alltid förstått att hon är jäkligt smart. När jag fick ebba så tyckte jag hon va dummare än dumast men tack vare att vi behöll Albin har jag nu insett att det är ju Vilda som är otroligt smart.
Det känns som hon förstår mer än vad hon borde, hon kan verkligen ord. Jag behöver inte "tönta" till rösten för att hon ska förstå heller.
Ja, som sagt kan skriva hur mycket som helst om denna underbara hund men jag tänkte ju dela med mig av ett klipp jag tog precis.
Har fått svårt för att sträcka mig fram efter saker och speciellt när jag tappat något på golvet. Då är det tur jag har Vilda.. och tänkte att de kunde vara kul att visa er vad hon gjorde för mig precis :)



Va tvungen att filma en till snutt där ni ser hur pass bra hon förstår mig.
Det räcker med att man säger "vet du vem som kommer snart" eftersom jag alltid börjar meningen så. Dem andra två fattar fortfarande inte vad jag snackar om ;)

2 kommentarer:

  1. Söta lilla Vilda! ja, Ebba och Albin också såklart!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad hon är fin er Vilda! Det har jag alltid tyckt :) Det är nåt speciellt över henne! Så klok..

    SvaraRadera