lördag 13 augusti 2011

VECKA 30

Idag går jag/vi in i vecka 30. Det känns sjukt stort, vecka 30.
Endast 10 veckor till förlossning. hur sjukt är inte det? Det va ju precis februari och vi fick veta att jag va gravid. Tack vare att vi handlade lite grejer i tid så känns man väl förbered, men jag har inte kommit till de stadiet där jag önskar att han kommer NU NU NU. Än så länge så är jag glad att det är 10 veckor kvar, även om alla säger hur stor omställning det är så kan man inte riktigt förstå det förens man är där.
Min största rädsla är att han ska få kolik, jag tycker så sjukt synd om föräldrar som får barn med kolik.
Hur kan man då njuta av bebis tiden? Och utan sömn så fungerar man inte, man blir deprimerad och det är nog svårt att ta sig igenom den tiden.

Hur som helst..
Det är bara 77 dagar kvar till BF (beräknad förlossning)
72,5% av graviditeten är avklarat!
Jag har varit gravid 203 dagar av 280!!

Sjukt!!

Om två veckor får vi äntligen träffa honom igen, det ska bli så mysigt.

Idag vet jag inte riktigt vad han sysslade med när jag va ute med hundarna, någon kroppsdel sköts ut precis under revbenen. Jag fick stanna och dra upp tröjan för och kolla om han va på väg ut genom skinnet eller något ;)
Men nä .. sen tryckte jag tillbaka honom sådär 10 gånger. Haha, men nu är han lugn och sover igen :)
En annan rolig sak är när man vaknar på natten och går på toa, eller ja det räcker att jag byter sida i sängen så vaknar lillskrutten och sen är han vaken och sparkar överallt i hela magen. Haha, lite roligt är det :)

I slutet på september ska vi hämta hem vår barnvagn, tänk att just barnvagnen kan vara så speciell när man väntar barn :)
Och så ska man tvätta alla kläder, filtar och påslakan också. Men jag har tio veckor på mig :) Fast i slutet på september vill jag ha allt klart. Man vet ju aldrig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar