fredag 24 februari 2012

Ang. Bloggen

Jag följer en hel del bloggar via bloglovin (som är sååå bra).
När jag trycker upp mina sida och ser att någon bloggat sådär 3-4 inlägg så tar jag en djup suck innan jag går in och läser. Det är ofta korta, ointressanta inlägg.
Så då tänker jag såklart att folk känner så när jag bloggar för många inlägg varje dag. Förutom sista tiden som jag var gravid för det var ju spännande :)

Så vad sägs om ett, Max två inlägg per dag istället?


Och eftersom jag inte ska blogga för många gånger så tänkte jag gå in på det här med sömn.

Läste att man ska undvika att vagg- och köra vagnen när babyn ska somna eftersom de vänjer sig (EEh ja!!)
Och försöka sluta med detta på dagtid!

Att inte plocka upp honom om han är ledsen när han ska sova, om han bu verkligen är trött (och mätt).

Barn får skrika, men aldrig själva!!

Så jag bestämde mig igår för att inte plocka upp eller köra vagnen när han skulle sova en sväng på dagen. Lite ledsen blev han, men jag satte i nappen några gånger och till sist somnade han! Jag var så stolt och tänkte att de bara kan ha varit en engångsföretelse.
När han skulle somna andra gången gjorde jag samma sak, denna gången fick jag stålsätta mig för att inte plocka upp min hysteriskt ledsna bebis utan bara sätta i nappen om och om igen.
Efter mycket gråt och hostattackee så lugnade han sig av sig själv!!! Och till sist somnade han! :D jag tog glädjeskutt här hemma.

På kvällen la jag honom och han somnade direkt, av sig själv! :)

Idag, la jag honom en gång på dagen på samma sätt och inget gnäll han kom till ro och somnade själv! :D

Nu ikväll så sov han inte mellan 14.45-18.45. Så han va ju riktigt trött men jag gick upp och la han i sin säng, och jan somnade direkt!!! :D

Jag är så stolt !

Vi har ett trix, vi spelar musiken från hans sängmobil som vi gjort i en vecka varje gång han ska sova.

Han har vaknat tre gånger men det har räckt med napp :)

1 kommentar:

  1. Eller så slutar du bara läsa de bloggarna? :P Jag tycker ibland det är skönt med kortfattade inlägg för då kan man läsa igenom det lite snabbt när jag ex väntar på bussen haha. sen vet jag själv med mig att jag orkar inte skriva några romaner när jag sitter på mobilen, tycker att den är superjobbig att skriva med! oavsett om det är blogg/sms/mejl :) så detta har jag exempelvis skrivit på datan hahaha.

    SvaraRadera