söndag 12 februari 2012

Barnakuten!

Jag som trodde man varit med om det värsta när hundarna är sjuka och ska till veterinären!

Igår kväll vart Neo mycket ledsen hos min bror.. Gick knappt trösta honom. Han lät rosslig i halsen och blev lite hes senare, vilket såklart inte är normalt.
Jag vaknade vid 03 av att han lät konstig och misstänkte genast krupphosta! Ringde 1177 och dem sa att vi skulle till barnakuten! Jag blev så rädd och ledsen, ringde mamma och Therese..
När vi kom in konstaterades de ganska snabbt att det var krupphosta eftersom han hade svårt för inandning.

Han fick inhalera cortison, adrenalin och koksaltslösning. Han fick Alvedon och nässdroppar.
Han skrek så in i H så pulsen steg över 200 så vi fick avbryta behandling.

Efter många kontroller så fick vi åka hem vid åtta tiden.
Min älskling! Man hör det på honom nu med men nu sover han.
Läget är just nu stabilt.

Något som skrämmer mig, det står på pappret vi fick hem vad vi kan göra själva om det återkommer.

"vid akut läge, ge hjärt och lung räddning och ring ambulans"

Krupphosta kan vara mycket allvarligt.
Anledningen till att jag förstod att det var just det är för jag själv har det, ja, det brukar man växa ifrån vid 6 års åldern men det finns vuxna som har det.

För er som inte vet så är det en hosta som gör luftvägarna trånga, typ som astma men på inandning.

Usch!

1 kommentar:

  1. Been there, done that! Men för våran del blev det ambulans in. Inte kul när barnen är sjuka.

    SvaraRadera