tisdag 21 februari 2012

Lång dag!

Det har varit en lång dag idag!
Vid nio kom Therese & Melvin hit.
Kl 11.00 hade Ebba tid hos veterinären. Hon klämde och kände och höll med mig om att hon var sämre i rygg & tass.
Kunde dessutom känna att hon hade ont i sitt högra ben. Sen påpekade jag att hon även är halt bak ibland.
Dessutom visade jag hennes konstiga knuta på bröstkorgen, först trodde jag att det var en hårsäcksinflammation men den försvinner inte.

Så de tog cellprover på den, men hon trodde som jag. Bara konstigt att den inte försvunnit.

Ryggen hade blivit mycket sämre, tassen mycket sämre, i knät va de lite artros.
Sen såg man små lösa benbitar i bogen samt en inflammation!!

Ryggen:man vågar inte göra något i ryggen det är alldeles för riskabelt. Men kan hon inte röra sig får vi diskutera vad vi ska göra.

Tassen: ja, man skulle behövt amputera två tår för det går inte behandla men det kan man såklart inte. Så smärtstillande..

I knät: ja, vänta och se. Höra av mig om hon blir mer halt bak.

Och i bogen så kan man gå in med titthålskirurgi. Men det är inte något som bör göras nu.
Och vila bort inflammationen. Hon kommer få smärtstillande och inga hårda lekar och i så fall korta stunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar