måndag 26 mars 2012

Vårdcentralen

Ringde Bvc imorse. Först och främst ville jag avboka vaccinationen på fredag. OM, med stora bokstäver, Neo är frisk då så vill jag inte att han ska få feber igen.

Berättade hur han mådde och att han fått sova i bilbarnstolen hela natten.
Hon tyckte jag skulle åka till vårdcentralen så en läkare fick undersöka honom. Hon kunde höra genom luren hur rosslig han va.

Sagt och gjort. Vi skulle fortsätta med näsdroppar, koksaltlösning, nässug och högläge..
Finns inte så mycket mer man kan göra tyvärr :(

Han har varit mer gnällig och betydligt med slemmig och rosslig idag.
Febern håller sig på 38 :(

Nu ikväll blev han helt hängig, det ca jätte jobbigt. Sen somnade han. Kan lova att jag är nojjig även om han sover lugnt. Har satt på sittdelen på vagnen så får vi se om de funkar i natt.

För övrigt så har min älskade mamma varit här. Vi har fikat i solen och tagit en promenad med hundarna.
Sen träffade vi Melvin och Therese och åkte på fika i Höganäs hos brita.
Vi hämtade spjälsängen som ska stå hemma hos mamma. De är vår spjälsäng från när vi var små.

Neo fick stanna hemma med pappa. Så underbar att få komma hemifrån efter att ha varit inlåst sen i fredags!

Neo och Melvin fick vars en fin nalle av mormor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar