tisdag 24 april 2012

Fet!

Det är fan inte värt det!
Man ska unna sig lite gott tycker jag, inte leva efter strikt diet utan att kunna ta snedsteg. Och när man unnar sig saker ska man vara glad för det och inte känna ångest! Lär mig sig hantera detta så är det riktigt gott och man får ett lyckorus när man då äter något gott.

När man sen struntar i att följa något mönster eller diet och gör jag som jag gjort. Ja, då får man inget jävla lyckorus när man väl äter gott! Nä, man får ångest! Ångest på ångest på ångest! Jag kan inte äta "vanligt" och hålla mig väck från onyttigheter! Jag måste följa ett program. Om det är VV, GI eller lchf spelar ingen roll! Men jag måste följa ett visst pogram. Och för mig funkar verkligen VV.
Nu har det ballat ut totalt, inget som syns på vågen direkt men jag ska ner 4 kg till och det kommer inte ske innan sommaren om jag inte tar tag i det.

Och jag vet ju hur jäkla bra jag mår när jag inte känner suget efter godis och kakor varje dag.
Det tar bara ett par dagar.

Har jag hittat motivationen nu tro?

Hoppas!! Hoppas jag känner samma sak imorgon för då jävlar i det ska jag ta tag i mina sista 4 !!

Här kommer bilder!

Eftersom de inte kommer i ordning så får jag skriva att de två bilderna när jag har byxor på mig togs för ca 4 veckor sen.
De med svarta trosor togs i förgår.

Ser man någon förbättring?


6 kommentarer:

  1. Om du vill ha hjälp med kost/träning säg till så fixar vi nåt bra till dig! Jag är likadan. Jag kan inte bara äta nyttigt utan måste också följa en diet annars vallar jag ur.. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter spännande :) vad går du efter? Är det något av ovanstående eller bara typ rätt mat? Typ keso, avvocado, lax, havregröt osv?
      Måste ju tänka på att jag ammar..
      Men jag är på!! :)
      Kram

      Radera
  2. Tänk dig hur stor din mage varit..o att den nu är så liten...tycker inte du ska få ångest för att du unnar dig ngt o har det mysigt..livet är för kort för det..Såå bara ät vad du vill, du rör ju på dig så mycket...tids nog är den borta..:)Du har ju faktiskt fått ngt underbart..då får man stå ut med lite mage..Du är fin...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du helt rätt i!!
      Jag har varit stor, så jädra stor för bara 6 månader sen. Se på mig nu, tillbaka i mina storlek 26-27 jeans.
      Jag har fått något alldles fantastiskt !!
      Men jag mår dåligt av allt onyttigt jag stoppar i mig och det är inte att leva. Det måste bli ändring på det'

      Tack för den gulliga kommenatsren :)

      Kram

      Radera
  3. Kämpa på! Du fixar det!Jag är en riktig godisgris och jag äter på fredag eller lördag. Det smakar mycket godare och man känner sig nöjd att man hållit sig under veckan. Fungerar för mig! Godis är gott! Någon last måste man ju få ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar att jag också kunde hålla mig till det men det är så svårt..
      Men jag håller med dig fullt ut :)
      Du är duktig!! Kram

      Radera