torsdag 19 april 2012

Jobbiga tankar ..

Fick en sån jobbig känsla i magen precis och tankarna rusade iväg.
Undra hur ont Ebba har egentligen?
Från att jag har fått göra precis VAD JAG VILL med henne till att hon blir nervös och börjar slicka en massa när jag rör vid hennes tassar. Tittade och jämförde Ebba & vildas tassar & tår. Ebba är ju rejält svullen, det behöver man inte vara veterinär för att se..
Sen kände jag hur varm hon va om tassarna, ovanpå och under, jämfört med vilda.
För tillfället är hon stel, haltar inte eller kanske på alla? Inte sådär självklart höger fram typ.. Det vet jag i alla fall.

Efter de hade tagit biopsi på Ebba så sa veterinären att de tagit bilder på alla tassar nu. Jag tror hon sa att hon hade artros i alla, men vi skulle prata mer när jag kom och hämtade henne efter operationen. Men så va hon mitt uppe i en (akut)operation så vi ska väl snacka när vi tar stygnen.

Det går inte sära på våra underbara tjejer!!
Denna bilden talar för sig själv!
Ebba är bara 4 år gammal. Hon är så jäkla underbar och det gör mig så ledsen att hon inte kan få vara smärtfri..

3 kommentarer:

  1. Det är så tråkigt när dom är sjuka :( kan ju inte tala om för oss var dom har ont o hur dom mår...Dom är ju så söta ihop..hoppas hon kryar på sig..det röda på såret har det lagt sig? hon kan ju ha en infektion i kroppen.. Lycka till. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä såret läker inte alls som det ska men det blir bättre och bättre i alla fall. Dem sa åt oss att tvätta det bara..
      Ja det är jobbigt när man inte vet hur ont dem har.
      Men hon är pigg & glad och det är det viktiga just nu.
      Kram
      &. Tack

      Radera