måndag 30 april 2012

Ny diet!

Våra vänner Fabbe & Victoria har tagit tag i kost och träning på riktigt och tappat sådär 15 kg tillsammans !
Inte bara det, dem lever sundare och mår bättre!

Nu är det dags att jag och Patrik också ändrar på vår kost! Vi rör ju oss mycket redan så det kan ju fortsätta som det är.

Jag tror på stora förändringar om vi fullföljer detta!

Det är Victoria som skrivit ihop hur vi ska gå till väga så lyckas vi är det tal vare henne!

Vi äta mycket proteiner och mindre kolhydrater. Alltså inga konstigheter men för oss en stor omställning!

Nu är det slut på kakor, godis och onyttigheter.
MEN, på lördagar får vi äta vad vi vill.
Det gör det hela mycket enklare.

I början frossar man i sig hela lördagen men så småningom så räcker det kanske att man äter gott på kvällen. Men lördagar ska vara utan regler!

Vi ska inte räkna points och kalorier!

I eftermiddag ska vi handla så imorgon drar vi igång!

Vi är taggade!!

6 kommentarer:

  1. Ja ni e ju grymt överviktig så efter 15kg bortfall syns ni sen inte.!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska självklart inte gå ner 15 kg!
      Jag har fem kg till min vikt innan graviditet. Patrik ska gå ner 3 kanske.

      Radera
  2. Det låter som Lchf...Har oxå tänkt att börja med den..skönt för man slipper gå hungrig..Lycka till!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis. Detta är ju en diet som folk som tränar brukar äta.
      Det är sund kost.
      Egentligen ingen diet, utan en livsstil.
      Kram

      Radera
  3. Jag tror att ni kommer fixa det galant!! Det är inte riktigt som lchf men kanske mest likt den dieten om man vill jämföra..
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det låter bra, bara att komma in i den nya livsstilen,,,o må bra..Har du några recept får du gärna lägga ut dom :) Ja precis man måste nog träna eller röra på sig när man äter detta.. Men det gör ju ni o jag oxå..Ni börjar i morgon ?? O jag o min dotter som kommer hem...på måndag..Vi får höras hur det går för oss,,, Kram

    SvaraRadera