lördag 21 april 2012

Magläge!

Vissa av er såg min fråga på facebook och jag fick bra respons!

Neo somnade i vagnen kl 19 när vi tog en lång kvällsrunda med hundarna.
Vi satte liggdelen i sängen när vi kom hem och Neo vaknade 20.30!
Vi turades om att lägga honom och det räcker att man tar upp honom så sover han men så fort vi lägger ner honom så vaknar han och skriker!! Vi försökte med allt.. Till sist vände jag på honom, så han låg på mage och det tog inte en minut sen sov han!! Men dem ska ju inte ligga på mage så där satt vi och nojjade oss.. Vi va på väg flera gånger att vända tillbaka honom men han sov riktigt gott!
Det slutade med att vi lät honom ligga så och sprang med 10 minuters mellanrum och tittade till honom.

Han sov till 23.30, rekord de senaste veckorna!! Sen kunde han kanske somnat om ifall han fick nappen men då tog jag honom till sängen så jag kunde sova ;)

Vad tycker ni om magläge?

Här kommer morgonens bilder. Lite mys med vilda såklart. Happy sover på Neos puff. Och Neo underhåller sig jag duschar :)

4 kommentarer:

  1. Kul att se hur bra Ebba och Vilda kommer överens med Neo och vice versa =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så skönt att det fungerar bra :) puuuuhh!!

      Radera
  2. Båda mina barn hade problem med magen och sov mest på mage. Varför tvinga någon att ligga på rygg när man trivs bättre på mage. Själv skulle jag aldrig kunna sova på mage. Man får gå på sitt sunda förnuft tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I och med att Neo inte själv väljer att lägga sig på mage så kändes det fel. Han rullade bara över när han var vaken.. Men nu känns det bättre :)

      Radera