tisdag 17 april 2012

Ny design!

Ny design, vad tycks? Va ärliga!!

Idag bjöd lollo ner mig på stan på en fika. Man tackar och bugar. Mysigt (som vanligt) att sitta och snacka en massa skit ;)
Neo uppförde sig som vanligt, kom på att det va evigheter sen man fikade på stan med honom nu. Han hade mycket att titta på och mer rastlös än sist ;)
Hann bara hem och amma innan vi åkte till simmet. Näst sista gången, idag släpptes han under vattnet, skickades iväg och så upp.
Det gick bra, även första "vanliga" dyket men sen fick han en kallsup och blev less!! Vi fick gå upp 5 min innan de vart slut, men hallå!!.. han har varit så duktig alla de andra gångerna så ;)

Bilen styrde vidare till brorsans butik. Vi fikade, igen...... men gott var det!!

Neo somnade 19.03, nu får jag dock vagga honom i famnen för han kommer inte riktigt till ro om jag bara lägger ner honom. Då väljer jag på att lägga ner honom, göra honom ledsen mm, detta kan ta upp till EN TIMME att få honom att somna. Eller vagga honom 2 minuter sen sover han ! vad hade ni valt?

Han är nog inne i en oroperiod, som de så fint kallar det.
Han vaknar efter 1,2 timmar och är jätte ledsen.. ja, som jag berättat.
Skönt att veta att det inte beror på om vi lägger honom borta, då hade vi fått dåligt samvete.

Igår somnade han 19.00 och vaknade 19.45, då hade jag somnat på soffan så helt chockad vaknade jag av babyvakten och begrep först inte vad det var och var han låg! Gick upp, minns faktiskt inte vad jag gjorde (haha, bra där) och sen ner igen. Somnade visst om på soffan direkt, sen vaknade han efter 15 min igen, gallskrek. Så jag gick upp, tog honom till sängen, la mig brevid och vaknade kl 22.00 när patrik kom hem. Hehe!





Neo är nog välidgt beroende av närhet, eller det kanske alla bebisar är????

Ha det gott mina kära läsare! :)

4 kommentarer:

  1. Jätte fin sida, kul med ngt nytt :) Vagga du honnom annars som du säger tar det lång tid innan han kommer till ro..Har du tänkt på när han vaknar såhär om det hänt mycket under dagen, o när det inte varit lika mycket hur han är då.. Ha det så bra, Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, jag orkar inte lägga en timme på att lägga honom bara för att inte jag ska plocka upp och trösta honom hela tiden.
      Jag kan inte påstå att han är mer orolig bara för vi varit iväg eller om det hänt något. Detta har pågått sen i fredags :/

      Kram

      Radera
  2. Jag hade vaggat. Gjorde det en period med Isabella, de ändrar på sig hela tiden. När man precis vant sig vid ett sätt så ändrar de sig. Du kommer inte alltid behöva vagga bara för att du gör det nu! Ta varje "period" med ro. Gör det som känns bäst för er.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt det där. Att ena veckan vill han knappt sova utan mig.
      Nästa vecka vill han bara ha bröstet.
      Och sen ibland kan man lägga honom vid 19 och han somnar själv och sover till 02...
      Men som du skriver, ta det med ro! Varför stressa??
      Kram!

      Radera