torsdag 12 april 2012

Matvanor

Då tänkte jag skriva om Neos matvanor.
Han äter samma tider varje dag, perfekt så man kan planera efter det :)
07.00
11.00
15.00
18.30
Och sen ca var fjärde timme om natten.

Efter sista målet mat får han lite gröt, eftersom han nyss ammats så får han äta så mycket han orkar av en portion.
Jag tycker han sover längre nu när jan får gröt också.

För övrigt får han lite rån eller bröd bär vi äter samt smalna potatis eller ris om vi äter det. Då pratar vi kryddmått.

När vi sitter i köket och äter så får han också något. Men jag tycker inte dem tvunget ska äta när man själv äter. Typ om vi sitter i soffan och äter en bulle så går jag inte och hämtar ett rån till honom. Än så längre avleder vi inte honom med mat heller, typ om han är gnällig så får han inte lite rån för att vara tyst.

Men sitter han med vid bordet så får han något. Men jag tycker också att han ska nöja sig med en leksak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar