fredag 20 april 2012

Nu är det slut fuskat!

Vi pratar inte mat & onyttigheter vi pratar Neo!!
I fredags så vart han orolig och vi fick plocka upp honom vid 20.30 för att han skulle få ro. Nu har detta pågått i en hel vecka!!
Han kan inte somna av sig själv, varken på dagen eller kvällen och jag/vi blir knäppa! Nu är det precis som han lärt sig det.
Att somna honom tar ca 5 min om man vaggar honom i famnen sen kan det ta 1,5 timmar om han ska somna själv!
Att vagga honom är väl egentligen inte hela världen men just att han sen vaknar och man vaggar honom till söms flera gånger men trots det vaknar han när man lägger ner honom eller en stund efter.
Jag tänker inte lägga mig 20.30 bara för att Neo vill det. Nej, det är min enda egentid på hela dygnet!

Vet att vi måste ta tag i det, speciellt att han ska somna själv igen.
Detta får man börja med på dagtid för det finns inte stryka att klara det mentalt om kvällen..

Han har legat i sin vagn i säkert en timme nu, gråtit, skrattat om vart annat och ett tag sov han nästan. Nu gallskriker han! Jag ger nappen oh visar att jag är här..

Nu ska han äta om 30 min så nu är det ju inte ens lönt han somnar!

Ge mig styrka!

Hur kan det vända så?! Från att inte vagga/köra och sova hela kvällen lugnt och fint i sin säng, äta, och sen somna om i sin säng
Till att bli vaggad och allt och kräva att han ska ligga på/bredvid mig för att kunna sova?!

Arg unge!

2 kommentarer:

  1. tanderna ar kanske pa vag?!
    matar du honom fortfarande pa natten?? kanske kan prova den har,
    http://www.amazon.co.uk/Prince-Lionheart-Slumber-Bear-Cream/dp/B000L3ISWI/ref%3dsr_1_1?ie=UTF8&amp%3bqid=1334227980&amp%3bsr=8-1

    /em

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ska gå in och kika.
      Yes han äter om nätterna..
      Kram

      Radera