måndag 13 juni 2011

Haft en underbar dag med min sambo!

Haft en underbar dag med min sambo!

Idag gick jag i skolan till 11.30, började med den nya kursen. spännande
Väl hemma så åt vi lite macka innan vi åkte till skogen, albin fick springa lös ensam och vara kopplad när tjejerna sprang. Än så länge har jag inte sett någon hälta.
När vi kom hem tog vi en powenap i hörnan på soffan innan vi skulle åka till mödra vård centralen :)
Fick veta alla provsvar som de tog sist och det visade sig att jag va en mycket frisk tjej!
Frågade om mina beskymmer och det va såklart helt natruligt.
Sen fick vi lyssna på hjärtljuden, vilket jag inte visste att vi skulle få göra. Vilken känsla!!
Hon kunde höra hur han sprakade när vi tryckte på honom, coolt! Längtar tills jag känner något.
Tidigare idag ringde patrik och bokade tid till oss nere i malmö för att göra ett "köns-ultraljud" för att vara på den säkra sidan. Det skulle kosta oss 1.000:-
Men vi frågade barnmorskan och hon menade på att om det va cecilia som sagt att det är en pojke, då är det en pojke!! Så vi ska faktist avboka tiden och lägga dem pengarna på annat, klart att det är en pojke :)

Efter ultaljudet så åkte vi och tittade på en reunalt espace

Den är stoooooor men det krävs ju. Där går vår bur in, så de inte behöver ha mindre utrymme. Och vi får in barnvagnen antingen under eller ovanpå buren.
Vi ska såklart ta bort de två sista sätena. Har inte bestämt oss än .. men det lutar åt denna.

Efter biltittandet så åkte vi vidare till babyland och bytade min kedja till halsbandet som jag fick, de gick sönder direkt ! :@ men nu får vi hoppas att denna håller :)
Vi tittade även på en korg som vi gärna vill ha i vardagsrummet där gossen kan ligga och mysa :)

Vidare till ikea för att titta på våra skötbord och en gaderob. Äntligen hittade vi det till ett bra pris :)
Skötbrorden hade vi bestämt sen innan, ett där uppe och ett i vardagsrummet.
HENSVIK Skötbord/skåp, vit Bredd: 75 cm Djup: 76 cm Höjd: 161 cm   Uppe
HENSVIK Klädskåp, vit Bredd: 75 cm Djup: 48 cm Höjd: 169 cm

GULLIVER Skötbord, vit Bredd: 82 cm Djup: 54 cm Höjd: 93 cm   Nere

Sen gick vi vidare in på väla där det inhandlades en hel del......till mig. Ska lägga upp bilder :)
Och efter väla blev det lite maxkvällsmat :)
Nu ska vi mysa i soffan :) ska bara blogga klart !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar