fredag 17 juni 2011

Idag har jag varit på ett mindre trevligt besök hos mvc, fy så mycket problem som kommer hand i hand med graviditeten.
Jag skulle egentligen pluggat idag, men eftersom jag åkte dit så tappade jag suget.
Jaja, fick iallafall lyssna på min lilla pojkes hjärtljud! :) underbart att höra.
                                        

Igår kväll när vi la oss hände något stort!!!!
Jag kände något, något som jag inte känt förut. Vi satte självklart händerna på magen och det kom igen!!! Tårarna kom för det måste ju varit lillen som sparkade!! :D
Sen satt jag i en timme och försökte känna något men ikke :( varje gång jag vaknade i natt låg jag och kände efter om jag kunde känna något, men neeej :(
Idag har jag inte heller känt något, men jag längtar så tills nästa gång! :)


Tänkte passa på att dela med mig av våra bråk i min familj. Ja, inte mellan mig och patrik utan mellan hundarna.
Vilda & Ebba har ALDRIG någonsin bråkat, aldrig, aldrig, aldrig. När vi behöll albin så kunde Ebba få spel på honom ibland och det där fyade vi för hur kul va det att han fick däng hela tiden?
Minns ni när jag berättade att Albin och Ebba blev väldigt tajta? Ja, de är dem fortfarande. Dem leker väldigt mycket ihop och Vilda verkar ganska nöjd med att de låter henne vara ifred :)
Men på min födelsedag så va jag i skolan och putte och handlade, när han kom hem så blev dem såklart glada och då rök Albin & Ebba ihop, patrik och vilda tittade bara på och ALBIN vann fajten och stod överst. Inte bra..
Vid fyra kom therese och jonny och jonny satt på golvet och gosade med Ebba och då kom albin och vips så rök de ihop igen, albin hamnade överst och då va jag snabb med att dra väck honom så ebba fick övertag. Men då skulle Vilda hjälpa Albin och gick på Ebba, som försökte få ner Albin. Ja, jag fick ju dra bort Vilda så Ebba fick vinna ifred.
Tänkte att antingen har Albin tuffat till sig och börjat testa Ebba, eller har Ebba ont? Det går så snabbt så man hinner inte se.
Sen när vi satt och fikade så hände något igen och de rök ihop, de är inte lätt att få bort Vilda men nu vann iallafall ebba.
Sen när pappa kom så låg Ebba och morrade så jäklar i det när Albin gick förbi och när nille kom så va de nära på att bråka igen.
Men, då sa jag & patrik att nu får de fan vara nog. De får inte lov att slåss, visst att Ebba ska få vinna om det är så att Albin börjat tuffa till sig men vi vill inte ha några slagsmål. Ni ska se grannarnas miner när de händer, jaaa.. de låter ju inte lite!!
Men sen dess har det inte hänt något mer och nu är de precis som vanligt.. Hoppas det inte händer igen.
jäkla odjur!

2 kommentarer:

  1. fin du blev i dina nya kläder :D

    SvaraRadera
  2. Mysigt. Passa på o njut nu medan sparkarna inte är så kraftiga. Senare önskar du bara att den kan ligga still =)

    SvaraRadera