torsdag 9 juni 2011

Jag lever!!

Ja, sist jag bloggade va ju i lördags. Väldigt dåligt av mig, jag vet.
Jag hade ju långledigt från tors-mån :) Vi hittade på en hel del, de va ju strålande väder så det blev mycket på hundbadet och grillnig på kvällen :)
I måndags va det ju huuuuur varmt som helst, therese & jonny va här och vi va tvugna att sitta inne pga den tunga värmen. Men senare mot kvällen kunde vi flytta ut och de va riktigt härligt ute :)

Albin drog på sig en ögoninflammation, en kombination av saltvatten, solljus och grus från sanden.
Vi har tvättat hans ögon med våld, verkligen brottat ner honom för att lyckas få i honom ögon salva. Men nu börjar de äntligen bli bättre och imorse fick jag till och med ta bort var med en bumullstuss alldeles ensam!! :)
Dessutom är han halt, blev värre igår.. Så han fick smärtstillande igår och imorse och nu har han nog inte ont för det va ju faaaan va jobbig han är med de andra två. Blir massa vila och så småningom ta tag i motionen sakta men säkert.
Vi har lite problem, man vill ju inte lämna Albin alldeles ensam hemma och åka till skogen samtidigt som en viss ebba är stel som en pinne här hemma efter lite vila.
Jaja!

Anledningen till att jag inte bloggat beror på att jag haft ett stort prov idag i hela medicins grundkurs!
Kan inte svara på hur de gick, det återstår att se.
Sen skulle jag göra ytterliggare ett prov för att ta igen på ett tema som jag missade, Andningsorganen. Kändes som jag misslyckades helt på provet, haha, men fick 11/12 rätt så det är väl helt okej.
Nu har vi handlat tapet till baby rummet, kommer bli så fint :) Ett riktigt baby-pojk-rum :)

På lördag ska jag ha kalas eftersom jag fyller ett år äldre, 23 år !! inte illa!

Här kommer gårdagens skol outfit och min mage, hehe. Suddig , jag vet! gick inte få bättre utan blixt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar