torsdag 13 oktober 2011

Klockan 02.09 ringde min telefon, det var min syster
"vet du vad, vattnet har gått"?!
Whaaat?!
Jag kan inte fatta att det är sant, hon skulle ju få kejsarsnitt på tisdag, det är ju bara fem dagar dit. Inte redan idag ju?!
Och asså min stora syster, ska hon bli mamma?! Fanns där verkligen en riktig bebis i hennes mage? Men asså, vadå? JAg då? Jag är beräknad fyra dagar efter henne, kan han också komma redan?! Nää, inte förens den 29 okt. Jag är ju förstföderska. Och?! Vad spelar det för roll?!
Jag har verkligen inte insett vad som är på väg att hända!
Har inte alls fattat att VI ska få barn. Men nu börjar det gå upp för mig, halv tre på natten.

Behöver jag säga att jag är skakis och helt uppspelt?
Min syster kommer bli mamma idag, och Jonny pappa. Jag ska bli moster och bror ska bli morbror och mamma ska bli mormor.

Jag måste packa bb väskan idag, eller verkligen försöka få det redo. Jag kommer ju stressa ihjäl mig annars om det sätter igång.
Ligger och tänker på allt som återstår.
Gaaah... Ja, nä om man skulle försöka sova?! Eller?!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar