söndag 9 januari 2011

Helgen

I fredags började jag med att jobba på bergaliden. För första gången någonsin i mitt liv så stängde jag av larmet och somnade vidare. Kan inte minnas att det ringt... så nu är jag livrädd att jag ska försova mig.
Som tur va så va patrik hemma så jag blev bara en halvtimme sen.

På kvällen blev det mys med sara, vi tittade på paranormal activity 2, tyckte inte den va lika bra som den första. Dåligt slut och dessutom så skrattade sara högt när en annan va livrädd.
Men ettan är grym, se den !
Efter det så blev det två avsnitt true blood, jag somnade dock efter första ;p
Vi hade iallafall en nattgäst, sara sov över. Det gillades, mest av ebba som fick sova tillsammans med sara :)

I lördags steg jag&putte upp 06.30 för att gå ut med hundarna så att han sen kunde ge sig iväg till ih. Efter en stund åkte sara&jag dit, hittarp spelade kl 08.20 , tyvärr så förlorade dem :/
Hela dagen spenderades på ih, klockan halv fyra(?) åkte vi och lämnde sara i stan för att sen åka till pålsjöskog med hundarna. Massa bus som vanligt

Väl hemma sov jag ett par timmar på soffan, när jag vaknade ställde patrik fram ett glas vin till mig och lagade middag. Lite senare kom hansson hit. Sen åkte vi och hämtade Sandra&peter och åkte hem till helle&henrik som hade lite förfest.
Blev 3 glas vin till och sen va man lite rund under fötterna. Åkte in till stan, hamnade på utposten (traadigt) och sen gick vi till amadeus och handlade pizza... MM gott!!



Albin med sin slutapport.

VARNING FÖR KÄNSLIGA LÄSARE
Imorse ringde lollo och väckte oss, upp och packade väskan och åt lite frulle för att sen åka till söderåsen.
Det va jag, putte, lollo, gunilla och fredrik.
Alla la vars ett spår åt hundarna.
Från och med nu ska jag bara lägga ETT spår åt hundarna när vi är iväg, tack fredirk för dina åsikter :)

Vi började med Albin, alla följde med utom fredrik som gick med Royal.
Tog spåret utan hjälp, kör ner näsan i varje fotspår för att se om det kanske finns en leksak. Spårar på, bryter inte en enda gång. Hittar apporten(leksaken), plockar, leker och kommer mot husse.
Idag fick han ett spår på 150 meter. Det fixar han hur bra som helst!!
Idag fick han ett riktigt slut, lika roligt det. Vilket föremålsintresse!

Idag gick jag med och såg silahs, gisses vad det är krut i rumpan på honom och han går inte av spåret en gång. Han funderar inte alls på om han är rätt utan han kör och visst gör han det klockrent. Tempot behöver komma ner, men inte för att han missar apporter, mest för stackars lollos skull så hon slipper fara efter. Haha, ja även vi andra. Han markerar varenda apport, med glädje och lek. Han släpper spårandet och får en paus. Sen går han på spåret igen som om han inte vet annat än detdär. sjuukt imponerad över honom!!

Sen vart det Vildas tur.
Hon spårade bättre idag än vad hon gjort på riktigt länge. Hon bröt inte sitt spårande när det korsade ett viltspår. Hon tappade bort sig vid något tillfälle. Hon har nog fått "kolla av" lite för mycket och det har blivigt en ful vana. Så nu håller jag in henne när hon är på väg.
Dessutom så är det inte helt tokigt att följa ett viltspår för där ligger ju en massa godis där (skit)
Jag va väldigt nöjd med hennes spår och det va väldigt långt med många vinklar.


Ebbas spår både la och gick patrik. Självklart gick vi med!
Hon drar och hon kör inte ner nosen i marken som jag önskar. Hon lixom kollar av då och då så att hon är rätt och sen drar hon på i full fart. Det är något som kommit nu .. Kan det va så att hon fuskar med synen?
Det konstiga är att hon hänger med på alla vinklar, utan problem. Hon tappar inte bort sig heller.
Jag har hört att vissa hundar går med nosen ganska högt, men eftersom hon inte gjort det innan så är det inte dags att göra det nu heller. Hon markerar alla pinnar, och plockar upp och kommer med dem. Så jag är självklart nöjd.
Jag vet inte om vi ska lägga fler apporter, kanske ner i fotspåren och inte synliga? Kanske någon go korv bit då&då? Hmms .. får ta mig en funderare.


Lollo & jag har filmat dagens spårarbete.
Det får ni gå in och kolla på lollos blogg.
http://www.silahs.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar