söndag 23 januari 2011

Spår

Idag har vi spårat ! :)

Klockan 10 kom Lotta&Alva så vi kunde visa vägen till söderåsen.
Deltagarna :
Patrik&Jag, Vilda&Ebba&Astid&Albin
Lollo&Kicki&Silahs
Gunilla&Vega&Giza
Berit&Nixon
Fredrik&Royal
Lotta&Alva

+ en massa sökfolk & andra "vanliga hundrastare" :)

Började med att lägga vars ett spår till mina tjejer. Patrik gick ett och jag ett annat.
Sen blev det fika och massa boxersnack medans alla spåren låg till sig.
Först ut va Vilda, jag gick med henne och patrik hade lagt spåret. Väldigt nöjd, endast en spårapport va ointressant annars så plockade hon allt. Jag va väl lite orolig för hur de skulle gå nu när det bara finns snö fläckvis. Men jag va väldigt nöjd, tyckte de gick precis lika bra som med mycket snö.
Sen vart det Ebbas tur, jag hade gått spåret så patirk fick gå med henne. Tyvärr så blev det som jag trodde, hon hade väldigt svårt för det nu när snön var borta. Jag gjorde ett enklare spår med endast TVÅ vinklar. Tack och lov så varade dem sista 150 meterna där det låg lite snö så det fixade hon bra ! :)

Sist men ..... ja, minst så vart det Albins tur.
Spåret va för lätt !! Haha, det va ju rena leken för honom. Han tog det klockrent, tar upp leksakerna, busar glatt och när patrik stoppar dem i fickan så är det precis som han trycker på ON .. han tar upp spåret där han slutat. Vinklen tog han klockrent. Nästa gång blir det svårare :)

Vi hann med uppletande också.
Först ut va Vega, jag stod vid bilen men det så bra ut.
Sen skickade jag ut Vilda, ojoj vad hon kan. Stolt matte !!
Sen vart det ebbas tur. Jag blev så imponerad för hon gick på djupet direkt, hon behövde dock hjälp på slutet. Tror hon hittade leksaken men kände att hjortskiten va mycket godare så hon sprang och åt det efter en stund. Ganska trött efter sitt spår förvisso, hon jobbade ju extra mycket eftersom det va så svårt utan snö.

Astrid fick bara va gullegrisen idag. Vill inte lägga hennes första spår, det är något som matte&husse ska göra.

Fyra trötta hundarn landade där hemma en stund för att ses åka hem till mamma&micke på söndagsmiddag. Valde att "bara" ta med Albin&Astrid, Oskar va ju också där. Nu är vi alla väldigt trötta och ska snart sova. Jobb imrogon !
Sov gott !!






patrik&ebba

1 kommentar:

  1. Oh vad kul!
    Roligt att så många fler följer med :)
    Kul att träffa fler boxerfolk & deras boxrar.
    Längtar tills nästa gång, så att vi äntligen kan följa med.

    kram kram!!

    SvaraRadera