tisdag 4 januari 2011

Söderåsen

Gårdagen .. Jaha, vad gjorde jag då?
Jag jobbade på konsum i tre timmar, träffade sara och det blev true blood maraton :) Mm, jag älskar den serien! Om ni inte visste?

Tänkte berätta hur det gick på söderåsen idag.
Klockan elva plockade vi upp lollo och silahs, med fyra hundar i bilen begav vi oss till söderåsen med släptåg av Natalie&Emma som va nya för dagen.
Natalie&Emma kommer från landskrona och vi har väl egentligen lärt känna varandra genom våra bloggar. Det började med att Lollo&Natalie läste varandras blogg och genom silahs blogg så började jag och natalie läsa varandra.
Hur som helst .. väl framme så gick vi ut våra spår. Patrik och jag gick vars ett, Natalie la sitt första spår åt Emma och Lollo gick ett till Silahs och ett till Vega.
Tillbaka till bilarna och så fikade vi, riktigt goda mackor stod lollo för denhär gången.
Efter en stund kom Vega och Gunilla också.

Då vart det dags för Emmas första spår, någonsin (förutom korvspår). Patrik och jag gick med Natalie, spårapporterna låg för tätt så Emma spårade inte, hon "stötte på" en massa leksaker i skogen och förstod inte riktigt varför. Detta är inte lätt första gången, alla har vi varit där så snälla Lollo la ett nytt spår till Emma strax efter.

Ebba var först ut av mina hundar, full fart framåt. Tappade bort sig en hel del men det är inte konstigt med allt vilt som går där. Hon spårade bra tills vi närmade oss "fika platsen"  för det vilda..
Med ett spår på ca700 meter och sisådär 7 vinklar så va vi nöjda.

Vilda va ut nästa gång, då gick alla med utom Lollo som la spår.
Hon spårade bra, ett långt krussidulligt spår. Visst stör det mycket med de vilda djuren men alla va vi väldigt nöjda med dagen idag till skillnad från sist. Alla apporter är med tillbaka även om de virrar iväg i andra spår då och då.
Tillbaka till platsen och Emma fick gå ett nytt spår. Det va otroligt roligt att se hennes andra spår, de va på ca 200 meter med 4-5 apporter. Full fart framåt, nosen fastskilstrad i marken och jätte glad. Leksakerna va inte intressanta, hon ville vidare och hade inte riktigt tid att busa med leksaken.
Men det va väldigt bra jobbat måste jag säga, djupt imponerad.

Då va det Albins spår 150 meter långt med tre apporter, även då gick alla med.
Han va ju super duktig, vi blir så stolta över honom. Inte klokt att en så pass liten grabb kan göra så bra ifrån sig. Han nosar i vartenda fotspår och klipper leksaken direkt när han går på den. Duktig kille!

Sen fick Emma ett till spår, denna gången gick Natalie sitt eget spår och nu visste hon ju hur apporterna skulle läggas. Emma va jätte duktig igen, nu va det mycket beröm vid leksakerna och Natalie satte sig och busade lite med henne så hon kopplade bort spåret. Tredje spåret va alltså ännu bättre.

Ebba fick även ett till spår, 300 meter och en vinkel. Denna gången gjorde hon det klockrent, då blir man glad!

Vega&Silahs fick vars 2 spår, men de hann jag inte med att se.

Tack till er alla för en underbar dag.

Börjar med att sno bilder från lollos blogg och imorgon kommer mina bilder upp.
Nu ska vi nämligen se en film :)

















1 kommentar:

  1. tac för all beröm! det är verkligen jätte roligt att höra :)

    lite är ju faktsikt eran förtjänst ;) haha
    kram

    SvaraRadera