torsdag 13 januari 2011

Torsdag

Idag har jag jobbat, såklart ;)
Efter det gick jag hem och slappade en stund innan vi skulle ta hundarna till brucesskog för den dagliga motionen. Det är så härligt att gå där ute, idag mötte vi inte en kotte.
Ebba går kopplad första biten, hon värmer upp ;) I och med att hon har atros ..
Sen är det hennes tur att springa lös och då är Vilda kopplad, för tuff lek innan hon är ordentligt uppvärmnd och sen jäklar blir det fart på dem.
Idag har jag läst massa om OCD. Som vanligt när man läser om saker och ting så får man alltid det till att "passa in" på sig själv. Om det så är att man läser om en sjukdom om människor, "illamående, yrsler.... osv" så tycker man ; jo men visst passar det in på mig? är ni inte likadana?
Samma gäller med hundarna. Nu tyckte jag att allt där där passade in på Ebba och frågan är om jag bara läst för mycket eller om man faktist borde kolla upp henne ordentligt?
Nu äter hon glucosamin, har inte direkt någon skillnad men det kan ju ta tid. Har funderat nu i flera dagar om hon faktist inte ska få sig ett back on track täcke?
Men isåfall vilket, finns ju ett som är lite varmare och ett i nät. Det där i nät kan hon ha på sommaren och inomhus. Det kan hon ju inte med det andra.

Tycker hon är stel som en pinne efter vila, hon lixom "går på tå" och är allmänt försiktig. Kan inte se någon hälta direkt.

Klicka för att stänga fönster

1 kommentar:

  1. heej :-)
    Lisa heter jag o "känner" Lollo. läste om att din hund ha atros. ville tipsa dig om en specialst som heter fredrik danielsson som håller till på Lundabygdens djursjukhus. Har oxå en boxer som nu är 3år och har hållt på med hans bakben sen han va 7 månader, först sa dom att d va hans c-höfter sen lite pålagringar. gick på treadmill i ett helt år 2 ggr i veckan. sen tröttnade jag o sökte mig till din veterinär här i hbg, fick claes ålund o han skrev en remiss till fredrik. då visade sig att han har atros o att bägge!!! korsbanden är av!! så nu har han gjort sin första operation som heter TPLO. Kan varmt rekomendera honom :-)
    Lycka till!!
    mvh
    Lisa o boxern Ingo :-)

    SvaraRadera