lördag 23 april 2011

Boxerbus

Kl tio kom mamma&Asta och hämtade mig och vovvarna.
Kl elva va vi på plats och blev glatt överraskad av hur många som kom i år :) Känns som vi lockat dit massor med nya , skoj!
Det va go stämning och massor med boxer!
På plats va Elin & Astrid, godingar, ja båda två :)
Jag fick variera med vovvarna hela tiden och först ut va Albin, han fick gå med tipsrundan vilket bestod av bus med Astrid hela rundan :) sen va han så trött och då fick Ebba komma ut. Världens bästa EBBA!!
Hon fick hälsa på måååånga och hon la sig och kröp längs gruset för alla, tik som hane, spelar ingen roll om det är en ungtik eller en unghund. Där blir det aldrig bråk, så jäkla skönt. Man blir så glad och idag älskar jag min vovve lite extra, haha!
Vilda fick vara med på boxerraces och placerade sig på 8 plats av 21 hundar, på samma plats som dottern Astrid. Ganska imponerad av att Astrid va lika snabb som morsan.
Det blev även Vilda som fick vara med på stafetten, vi fick göra slalom och det har hon gjort förut när vi gick agility.
Sen tog jag ut Ebba och tränade lite lydnad, hon va kanon duktig! Ännu ett wow moment :)
Sen va det Vildas tur och jag konstaterade ganska snabbt att hon va alldeles för trött, hon orkade inte hålla kontakt och ännu mindre hänga med på linförighet. Dessutom la hon sig på ställandet, haha!
Så vi plockade ihop hundarna, Astrid, Albin, Vilda och Ebba och drog ner till sjön där vi alltid brukar bada i hörby. (precis bakom bk´n).
Ojojoj va de badades, bebisarna är ju fortfarande väldigt mesiga! Haha, Astrid sprang med Vilda och när vilda hoppade ut i vattnet så flög hon med, omedvetet och fick lite smått panik haha!!

Efter boxerbuset åkte vi och handlade glass med elin, mysigt!
Ganska trötta hundar efter denna dagen. Jag älskar boxerbus och allt boxerfolk!

Massor med bilder kommer här !


Astrid
snygge albin


Astrid & Albin går tipsrundan


Vilda kör boxerracet

Vilda

Astrid


Astrid & Elin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar