onsdag 20 april 2011

Det känns väldigt bra att man gått ut med graviditeten nu :) Nu kan man våga ställa alla sina galna bebisfrågor till andra mammor utan att blir misstänksamma :)

Idag är det 12 veckor och 4 dagar som jag gått och burit på min bebis.
Dvs v.12+4
När man går in i vecka 13 så minskar risken för missfall med 65% !
Så om man inte kan berätta om sin graviditet redan nu, då kan man egentligen aldrig säga något. Det blir säkrare och säkrare ju längre tiden går men någon närstående miste sitt barn bara några dagar innan han skulle födas. Man kan aldrig vara riktigt säker.
Men jag har inställningen att allt kommer gå som en dans, jag gläds verkligen åt min graviditet.
Jag har mått väldigt bra dessutom, knappt något illamående alls och inte speciellt ont i livmodern.
De senaste veckorna har mått ännu bättre :)
Det enda som kan vara lite frustrerande det är att man blir så andfådd av minsta lilla, ibland är pulsen så hög när jag gått upp för trappan att jag är tvungen att sätta mig ner ;p
Och det där sjuka tröttheten kommer och gå lite som den själv vill och det är nästan omöjligt att hålla sig vaken när kroppen bestämt sig för vila. Jag har sovit ca 2 timmar VARJE DAG mitt på dagen, 4 timmar en dag, somnade inne hos fabbe&vickan en kväll och somnade på Olearys i världens oväsen :)
Nåja, allt det där är det värt :)

Vi gjorde ett ultraljud i vecka 7 vilket visade att bebisen mådde bra och där fanns EN..tack och lov! :)
Har varit och lämnat en massa prover i vecka 10? och de va också bra. Lågt blodtryck vilket förklarar min yrsel och de dära.

Nu väntar vi på spänning till vår kallelse till sjukhuset när vi ska få se vår bebis första gången. Men det dröjer, det är inte förens i v. 18-19.


idag är det jobb 13-21 och imorgon 07-15.. hur ska jag orka?



Bilden från vecka 6

1 kommentar:

  1. vad kul det är att läsa nu när det är officiellt :D

    Puss Helle

    SvaraRadera