tisdag 26 april 2011

jo mina vänner, visst syns det redan ;p
nu är det MAX ett par jeans som sitter behagligt och jobbebyxorna som jag har haft skärp i för de varit så stora spänner åt och idag insåg jag att det är dags att ta med ett totteband så jag kan andas normalt på arbetet ;p
vissa får mage jätte snabbt andra väldigt sent.
jag har trots allt varit gravid i över 3 månader och har bara 2/3 kvar :) så det är ju inte konstigt att det syns :)

idag jobbade jag 7-15, kastades in i en dusch med en man. Ja, det kändes väldigt oförberett men men.
fick jobba lite mer själv idag också.

idag kändes det som jag hade jobbat 5-6 dagar när det va min andra dag. Jag hade aldrig pallat jobba 75% i dagens läge. blir nästan rädd för mig själv men det måste ju ha med denna graviditeten att göra.
jag la mig på en hård parkbänk på lunchen för jag orkade inte sitta upp, gissa om jag somnade? jo visst gjorde jag det!

min söta man hämtade mig på jobb, ja han är alldeles för snäll. blev en promenad här hemma vid och hundarns fick springa lös en stund. vi hann inte mer för putte skulle iväg. men det va nog tur, hundarna låg och bäftade i skuggan i säkert en timme efter det.

jag parkerade mig snabbt i soffan och ställde klockan på 2h senare ifall jag skulle somna, vilket jag gjorde. dock stängde jag bara av larmet och sov ytterliggare en timme till. hör och häpna, jag är fortfarande lika trött!

nu blir duschen, lite tv tittande och sen sängen.
imorgon är det dags igen, klockan ringer vid 05..

jag saknar min gubbe lite, han är på dm (fotbollsturnering) nere i trelleborg och vi såg bara varandra i 30 minuter idag och sover ju som ett barn när han kommer hem.

1 kommentar:

  1. Haha då är jag nog också gravid ;-) man blir jättetrött av alla nya intryck och allt nytt man lär sig. Jag får dricka massor av kaffe för att orka genom dagen. Men det kanske inte underlättar att vara gravid direkt :)

    SvaraRadera