torsdag 21 april 2011

De som jobbar inom vården med äldre ska eloge! Vilket jobb de utför.
Jag blir nästan lite rörd när jag ser någon torka skiten från en annan utan en endaste grimas. Tänk hur det vore om ingen tog hand om farmor&mormor när de blev gamla, eller när mamma&pappa blir gamla eller ännu värre.. när vi blir gamla.
Jag vill dock aldrig hamna på hem och bli så hjälplös, även om deras liv är lika värdigt som mitt. Missförstå mig inte, jag vill ändå bli en gammal tant och gärna uppleva barnbarnsbarn :)

Igår jobbade jag som sagt kväll och idag har jag jobbat morgon (07-15). Idag va en toppen dag på jobb.
Har man bara goa, GLADA arbetskamrater så spelar det inte roll hur mycket skit man får torka. Underbar stämning på jobb idag :)

Har tryckt i mig i en hel del godis på jobb och nu sitter byxorna riktigt hårt! I början på mars hade jag skärp för byxorna va alldeles för stora och nu skaver dem vid magen, tjockis!
Efter jobb blev det en, enligt mig, härlig promenad. Albin va inte längre vit och vi fick spola av hela honom på trädäcket när vi kom hem.

Läste vickans blogg ang. städ-trosdag och det tyckte vi lät som en bra dag. Så idag stod städning på schemat, men gissa om patrik hade städat hela husen ensam idag? Ibland är han världens bästa, ibland!

Nu blir det slappe & BB och så ska jag försöka bestämma mig för morgondagen. Antingen blir det boxerbus..eller inte. Hmmms..

Vill ni se tjockisbilder på mig?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar