onsdag 6 april 2011

underbart!

När det gäller min utbildning så ska man göra vissa saker för att få godkänt. Tex redovisa, skriftligt prov, muntligt prov osv. Man har en examintation per tema, jag har precis läst en kurs Vård och omsorgs arbete där det finns 7 tema. Tema 1 handlar om "hälsa", Tema 2 tex. hygien osv osv. Om man vill få ett högre betyg så kan man klicka in sig via nätet på tex. tema 1 "hälsa" där det finns en inlämningsuppgift där man skriver ett arbete och skickar in. Jag har skickat in på de flesta arbeten i Vård och Omsorg och idag fick jag mitt första arbete rättat


Läraren :
Du har skrivit en utmärkt text där du förklarar de viktiga begreppen och besvarar frågorna på ett sätt som visar på mycket god förståelse. Texten innehåller bra fakta och dina egna ideer och tankar. Betyg VG.
Hälsningar Bengt


Så nu är jag glad :)
Har börjat med en ny kurs i måndags, Medicinsk grundkurs, den känns mega svår!! 14 tema !!
Vi börjar med cellen ... jahaaa? jag är ju så bra på detta? NOT. Nu ska jag vara glad om jag får godkänt på alla tema känner jag :s

Imorgon har vi examintation i människans åldrande, cellen och fortplanting. Allt detta började vi med i MÅNDAGS! det går undan minst sagt.


För övrigt mår jag skit även idag ... längsta förkylningen någonsin. får knappt luft om nätterna eftersom jag får krupphosta ..
Idag ska hundarna få en minirunda i skogen, mitt på dagen känner jag mig inte så dålig men jag ska inte motionera idag!!
För övrigt ska vi handla och tvätta bilen, om det kan bli lite bättre väder förstås.

1 kommentar:

  1. Medicinsk grundkurs är ju den roligaste :) dan klarar du :)

    Inte så konstigt du är sjuk & aldrig blir frisk när du sitter i BH utomhus ;) kläää pååå diiiig människa! :P

    SvaraRadera