söndag 17 april 2011

I fredags ringde klockan 04.20, hoppade in i duschen för att sedan åka till bruces och möta upp therese&jonny med saga 05.30. Kan säga som så, det va inte mycket folk ute vid den tiden ;) solen gick upp 06.00 men det va tur att månen lös upp lite :)
Sen åkte vi hem snabbt för att lämna av hundarna och sen började resan mot ullared GEKÅS!
Vi va på plats 08.00 och då började vi plocka på oss :) Vid 10 tiden begav vi oss upp till cafét för att äta vars en baugette och sen shoppade vi vidare. Fick gå ut och lasta av i bilen en omgång också, om jag säger som sähär.. det blev vääääldigt mycket och vi åkte hem med en klump i magen så mycket som vi handlade för. Jaja .. !

Handlade en hel del inredning och en massa annat :) jag älskar verkligen ullared!
Men det är tur det ligger en bit bort så man inte åker dit för ofta ! :)
8,5 timmar senare satte vi oss i bilen och åkte hem. Alla somnade, ja utom jonny som körde :)
Tog ett par timmar att packa upp och fixa och jag får väl erkänna att jag inte burit upp allt ännu ;p

åkte hem till mamma&micke och träffade happy och albin, tog även med oss vilda&ebba. Blev lite tårta eftersom micke fyllde år :)

Somnade på soffan och vi vaknade vid 04?? hehe

På lördag så ringde klockan redan vid 09, far direkt väg till bruces. Efter det så städade putte bilen innan han skulle bege sig till hittarp för samling.
Klockan 14 blev jag hämtad av snälla Mariette och lilla Stella så åkte vi till västra karup för att se hittarp ta hem segern, vilket dem gjorde ! bra jobbat! fantatiskt spännande på slutet och alla va helt nippriga och nervösa!

efter matchen va det en snabbis där hemma innan vi tog BUSSEN ner till stan och gick hem till Sandra&peter. Blev lite gott med dricka och massa snack. Sen hade vi bokat bord på Olearys kl 21 för att äta innan matchen drog igång. Jag va sååå jäkla trött och hatar fotboll på tv så jag somnade faktist mitt i allt på bordet. haha!



Somnade ganska fort när vi kom hem och jag vaknade av att Albin hoppade ner från sängen och då sa jag till honom  "gå och lägg dig" .. när jag precis skulle somna igen kollade jag klockan som va 11.30!! Tur putte hade varit ute med hundarna vid 07.30 innan han åkte och lämnade bilen för fix och målning hemma i Sandra och Tims nya hus.

Jag har bara skrivit mitt jäkla arbete hela dagen men nu är det äntligen klart!!

Nu har vi praktik en månad och jag börjar praktiken med att vara ledig :)
Hoppas på stor sol och blå himmel för då ska det glassas på trädäcket hela dagen :) Blir till att ställa klockan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar