måndag 26 september 2011

33 dagar till BF

Idag har det varit en "prata-i-telefon-dag".
Först en halvtimme med sara, sen en stund med therese och mamma och minst en timme med lollo.
Nu ska jag ta tag i skolarbetet tänkte jag, patrik kommer hem när som helst och av någon konstig anledning går det inte fokusera på skolarbete då..

Idag har jag haft mer menssmärtor och ett tryck neråt. Börjar känna mig jätte stressad över att jag inte är påläst inför förlossningen. Jag har tittat på alla förlossningsserier som jag har kommit över och vi har ju pratat en del om det hos BM. Sen har jag läst en hel del förlossningshistorier som är fruktansvärt spännande. Men känner att jag måste läsa på mer..
Jag känner i hela kroppen att det närmar sig, jag vågar inte riktigt tro att jag kommer att gå tiden ut.
Vi har ju det mesta färdigt, ska beställa åkpåse, skötväska och overall sen är vi helt klara!! Ja, en lite tjockare mössa också ..
Men trots det känner jag mig stressad över att saker och ting inte är klara. BB väskan står ju inte färdigpackad, det stör mig! Får kanske fixa det?
Spjälsängen ska flyttas in i vårt sovrum också, men vill vänta med det så länge som möjligt eftersom det är helt dammfritt i det oanvända babyrummet :)

Denna helgen ska jag, patrik och våra tre djurliv åka på ett läger. Det ska spåras en massa.
Lollo sa "tänk om det kommer igång när du ska anstränga dig på det viset" , jahapp.. ska man packa med bb väskan för säkerthetsskull? haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar