tisdag 6 september 2011

Lite ångest ..
Jag har ångest, för att jag är ledig imorgon och inte har något att göra. För att jag sov 2 timmar nu på kvällen och nu finns det ingenting att göra.
Finns ju inget värre än att vakna på natten och inte kunna somna om, ja det är något som vi gravida får stå ut med. För det har jag aldrig haft problem med förr.
Eftersom vi har börjat en ny kurs i skolan så har jag inget att plugga imorgon, synd om mig va? hehe!

Idag ringde veterinären. Frågade hur det va med Albin. Ibland blir han ytterst lite svullen, men sen går det över igen. Han har inte alls ont och biter, kampar och har sig. Får inga mediciner sen en tid tillbaka.
Men eftersom han svullnar liiiiiite då och då så kan det vara spottkörteln som blir irriterad. Skulle han få ont så fick vi se vad vi skulle göra. Det är ju svårt att operera.. men men. Han har mått kanon under en lång tid nu så jag känner mig lugn :)

Värre är det med finaste Malte.
Malte är en fantastik boxergrabb som jag började passa redan som valp.
Vilda va 4 månader och Malte va 6 månader. Dem älskar varandra! Malte va hemma hos mig mån-fre i flera år. Nu har jag inte träffat honom på ett tag men den hunden glömmer man aldrig. Så lugn och trevlig och bara alldeles underbar. Och för att inte prata om hans matte&husse. Om jag vore hund, ja då vill jag bo hemma hos Maggie och Christoffer!
Malte har haft en hel del otur den senaste tiden.. ni kanske läste om honom i HD.. Boxern som fick bölder över hela kroppen för han inte tålde fästinghalsbandet. Usch stackars hund!
För en tid sedan så gick korsbandet av i benet på honom och förra veckan blev det OP. När matte var på återbesök för att ta av stygnen så ser veterinären att Malte saknar vissa reflexer som han borde ha om han var frisk. Det har uppstått en neurologisk skada i samband med eller efter operationen.
Detta är så fruktansvärt så det finns inte!!! Kan man ha mer otur?
Nu håller vi tummarna för att han blir bättre för han har bara denna veckan på sig att bli bra/bättre.
Malte, högt älskad av så många!



Malte 9 mån , Vilda 7 mån


Malte 11 mån Vilda 9 mån


Här är syster saga också med


Här är Ebba valp!




Ebba 8 veckor


Ebba 9 veckor


Finns ju massor, massor mer fler bilder men dessa bilderna säger så mycket om Malte.

1 kommentar:

  1. Tack, Isabell! Vilka fina bilder! Malte var lite piggare igår kväll. Hoppas att det fortsätter. Skönt att höra att lille Albin mår bra. :)

    SvaraRadera