söndag 6 februari 2011

Brukshundsklubben

Idag bestämnde vi oss för att åka till bk istället för promenix. Idag luktar det vår i helsingborg, enligt mig iallafall.
Vi hämtade upp Lollo&Silahs och Emmelie kom också med sin vovve Vilda.
Det va ju första gången som patrik skulle träna lydnad och det va ju super skoj :)
Det blev lite enskilld träning idag, men jag tyckte det såg ut som silahs skötte sig bra :)
& Vilda va en duktig vovve hon med :)

Albin :
Ingångar, träna, träna, träna .. Han är duktig lillskrutten
Inkallning, jag höll, patrik kallade in och gjorde en ingång
Hoppet, ja det va ju första gången så de va bara locka med en godis och det fixade han såklart bra.
Apporten, det va första gången han fick se en apport. Här behövde man inte berömma vid varje nosning.. haha, han tog den direkt och sen bar han runt den och ville inte släppa ifrån sig den.
Han va jätte duktig och jag agerade instruktör medans patrik tränade :) Självklart tränade vi honom i olika omgångar med pauser i bilen.


Ebba:Framförgåendet, patrik fick ta över eftersom hon gärna drar iväg mig till leksaken. Det är ju inte tanken, den ska ju vara drivande framåt.
Budföring, ja det tyckte hon va skit skoj. Vi skickade henne mellan mig&patrik.
Vi tränade lite på approten, har fortfarande inte fått in någon ingång. Hmm.. hur gör jag?
Linförighet blev det också och hoppet.
Hopp, sitt, hopp.. Ja, hon gör ju det men det ser inte så snyggt ut. Det får vi jobba på :)

Vilda:Framförgåendet, hon är jätte duktig nu. Men jag känner inte mig redo att plocka bort leksaken samtidigt som man inte vill fastna här.
Budföringen, hon tyckte också det va roligt men när hon väl kom till patriks sida och jag kallade på henne så va hon inte säker på om det va okej utan ville ha tillåtelse från patrik. Så vi ska lägga till "march".
Hoppet, samma som ebba.
Lite linförigehet blev det.
Ställande och läggande .. Men hon blandade nog ihop det hela för hon la sig på ställandet också.. Jaja
Apporteringen, sitter som den ska .. MEN hon tuggar lite!! ajabajja!
Vilda&Jag

Ebba&Jag

Albin&Patrik

Vilda&Emmelie

Silahs&Lollo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar