tisdag 1 februari 2011

Dagens spårning

Jag la ett spår till Vilda på gräs idag, för första gången. Ett appellspår fast längre :)
Sen åkte vi till skogen och la ett spår till Ebba och ett till Albin.
Vi tänkte gå en liiiiten runda med hundarna medans spåren låg till sig, men det blev väääldigt långt och vi hamnade vid något stall. Jaja, blev en timmes promenad istället.

Sen skulle vi gå Albins spår.
Det brukar ligga 15-20 min, idag : 50 min
Bara spårat i snö, idag: bar mark!
Sist va det en vinkel, idag: två-tre och lite längre.
Trots detta så fixade han det bra. Det enda man kunde märka va att han inte kände av leksakerna som han brukar, de tappade väl lite lukt av att ligga där men när han väl insåg att där låg en leksak så vart han lika glad som vanligt.

Sen skulle vi gå Ebbas spår.
La ett bebisspår idag med, idag provade jag att dra en korv där jag gick, ja inte riktigt överallt. La tre apporter + slut och vid tennisbollen la jag även korven. Visst nosade hon mer i marken, men är ändå inte nöjd med det. Jaja, vi får se vad jag gör nästa gång.

Sen körde vi bort till Vildas spår.
Jag va sååå otroligt glad, hon va jätte duktig och det va ju super skoj på gräs istället för skog.
Vi lyckades även filma spåret :)
Nu såg jag filmen, det va ju inte klokt va jobbigt det va att se. Man blev ju åksjuk.
jaja, jag lägger upp den iallafall och kommer på en bättre lösning till nästa gång :) Kanske kan zoooma istället så kan patrik stå still och filma :)




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar