torsdag 10 februari 2011

Vilken dag !

Idag skulle ju lillen följa med på jobb, det va lite nervöst för jag visste inte vad personalen skulle tycka om detta.. :/ När jag kom in så vart en av dem glatt överraskade medans de andra tittade på mig och undrade "vad tänkte du?" .. Jag blev smått nojjig men dem tyckte nog det va roligt iallafall. Vilken glädje de små liven sprider till de äldre, alla satt och pratade om den lilla hunden :)
Albin fick inte vara mycket ifred på jobb och han vart såklart jätte trött!! Då begav vi oss ner till stan, blev en promenad längs den mest trafikerade. Man skulle filmat honm, han såg ut som en yr höna i storstan!
Han snubblade på sig själv ibland för han hade ögonen på annat håll, han va duktig iallafall :)
På vägen tillbaka, vid knutpunkten !.....
Där kommer vi två vid hampan, då kommer en tjej springandes (23 års åldern?) och hoppar i sundet!! Jag springer fram med Albin och tittar och där ligger hon, med huvudet ovanför vattnet utan att ens försöka ta sig "i land". Där låg hon och flöt på vattenytan .. vi va tre st som såg detta. En av killarna ringde 112 och efter att tjejen legat i vattnet i ca. 10 minuter kommer en motorbåt och de lyckas fånga upp henne.
Efter en stund kom räddningstjänsten och lyckades få upp henne, därefter kom tre ambulanser, tre polis bilar och pang så va det smockat med folk. Jag fick två bilder på henne, en när hon ligger där och flyter för jag va tvungen att skicka till patrik vart jag va (skulle mött honom på knutan) eftersom jag va alldeles skakis!
Den andra bilden är ifrån när de ska få upp henne i motorbåten.

Jag uppfattade även henne namn för där kom två tjejer och skulle se vad som hände, så säger de "Men, är inte det ******?" och så går tjejerna fram och klappar henne på kinden och frågar vad som hänt. Sen går det nonchalant iväg igen?!
Jaja, de tar av tjejen hennes tröja och de ser jag hur hon skurit sig själv på armarna så troligtvis va det ett självmordsförsök.. Med förhoppning att hon skulle frysa ihjäl?
Usch .. knappt skakis efter detdär!! Och Ablin ... han fick minst sagt mycket miljöträning med alla tutande fordon och dykare..

När jag kom hem tittade vi på ett par avsnitt Nip Tuck .. Nej sara, det är inte som true blood men helt okej tidsfördriv :)

Imorgon är ska jag jobba 07-16 på coop ..

1 kommentar:

  1. Jag vet, jag kör antingen i 190 eller så tränar jag inte alls.. men nu har jag mål att nå och dem når jag inte om jag bara tränar 1-2 ggr i veckan. Ska dock variera träningen mer så jag inte tröttnar! och kunna unna mig godis en gång i veckan med ;) sköter maten så bra om dagarna så det gör inget. idaag ska jag äta godis :) MUMS!

    SvaraRadera