onsdag 2 februari 2011

Onsdag

Vickan : Kände att sulan hade släppt längst bak i måndagskväll och sådär såg den ut efter skogen ;)

Idag fick jag sova enda till 10, härligt. Men inte i ett sträck .. Albin&Astrid kräktes. Klockan 05 kräktes Astrid lite mat och en halvtimme senare så kräktes Albin, sen kräktes han 8 gånger .. Till sist fick han upp en bit från en leksak, har just nu en armlös dinosarie där uppe ;p Astrid har väl bara ätit något olämpligt för sen dess har hon mått hur bra som helst. De har busat i tre timmar och nu har de äntligen somnat :)

Idag så bestämnde jag mig för att träna med de stora tjejerna igen.
Började med EbbaVi gav oss på framförgåendet igen, jag har henne vid min sida, och säger "före" och då drar hon iväg mot bollen. Man vill ju inte ha henne till att dra iväg iheller. Men hon är så stark så det är bara till att hänga på.
Försökte med godis och annat men får inte riktigt kläm på det.
Det blev även apportering, inga framsteg men hon vart lika dúktig som igår.
Körde även en inkallning, mest för hon tycker det är roligt och hon är duktig på det :)

Sen hämtade jag VildaSamma sak här, framförgående.
Föst va det bara en repetion från igår, mest för att se så hon kom ihåg det hela, vilket hon gjorde.
Då skulle jag öka svårighetsgraden. Förut så sa jag "före" och när hon gick före fick hon beröm - godis eller ta bollen. Idag så gick jag längre bort, sådär 200 meter bort från bollen.
Kommenderade "före" och nu skulle hon gå framför hela vägen till bollen, visst klarade hon det och hon drog inte förens precis metern framför. Hon är så jäkla duktig, där har vi en hund som lär mig, hon löser det mesta själv.
Hade även möjlighet att säga stanna när hon hade gått några meter. Och även det förstod hon.
Sen blev det lite linförighet och sen hade tiden gått.
20 minuter per hund är precis lagom!

När jag kom in så tog jag ett varv med dammsugaren här nere, gisses med grus vi släpar in.
Efter det åkte lilla moppen fram så nu är det rent på golvet här nere.

Nu ligger jag i soffan och tittar på en söt film, cinderella story.



Vid 14 kommer patrik hem och då ska vi åka till bruces och rasta av odjuren, ja dem små syftar jag på :) Ebba&Vilda ska självklart följa med :)
Vid 16 kommer mamma och hämtar mig och då ska vi köra ut till höganäs och göra oss fina i håret :) längtar!

1 kommentar: