måndag 28 februari 2011

Albin albin :(

 Igår kväll så såg vi att det kom blod ur snoppen (ja, nu blir det mycket snoppsnack).
Vi ringde in till djursjukhuset och de tyckte såklart att vi skulle komma in akut (23.00) men vi valde att vänta till morgon dagen, för enligt mig va det inte akut. Jag bestämnde mig för att ta honom till Din veterinär eftersom han gjorde sin kastration där. Klockan 08.40 va jag på plats, anmälde mig och sa
"albin är detta .." hann inte längre innan de sa att veterinären är på väg. 30 sekunder senare kom han och jag kom direkt in på ett rum.
Veterinären undersökte honom och gjorde ultaljud osv. Han fick starka morfintabletter som kan göra honom dåsig, ytterliggare en antibiotika och fem sprutor  "penis-tvätt".
Allt har varit ok med honom under dagen men nu ikväll när vi skulle tvätta snoppen så greps han av panik. Jag har då aldrig sett någon av mina hundar med sådan smärta.. hemskt att se. Han kastade sig överallt, ner på golvet, upp mot väggarna och pep ...
Vi fick självklart åka in igen, till din vet!! Vi fick hjälp ganska snabbt trots att klockan vart 17.30.
Han har en kraftig infektion i snoppen som blivit sämre bara under dagen. Han pep ju hela tiden där också :(
Han fick en spruta synolox i nacken och nu hoppas vi att det blir bättre snart!
Den där "tvätten" har gjort satans ont också.. sved som tusan på honom.

Väldigt synd om lilla albin.
Om han inte är mycke bättre imorgon så ska han läggas in under dagen. Men han sover just nu tack och lov !

 
Albin hos din veterinär nu ikväll


3 kommentarer:

  1. Stackars Albin! hoppas ahn kryar på sig & mår bättre snart.

    SvaraRadera
  2. Lill Ablin får skynda på att bli frisk så han kan hänga med och lattja! :)

    SvaraRadera