onsdag 9 november 2011

Mina tuttar sprutar mjölk!
Jajamen, det är sant. Det står ofta en stråla som sprutar ner min stackars son i huvudet!
Det är jäkligt skönt att veta att man har tillräcklig med mjölk men problemet med dessa sprängfyllda tuttar är att han hinner inte riktigt med, det kommer så mycket på en gång så han kräks. Tror inte det är för att han är mätt utan för det rinner till alldles för snabbt.
Klockan är 01.30 och han har precis tuttat på ena tutten ett par minuter och sen kräktes han lite. Nu tar han en paus på mina ben med napp i mun eftersom han fortfarande är hungrig, vad jag tror ;)
Får se hur länge man får sova tills nästa matning :)




- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Jag hade också "sprut"-mjölk, vilket inte alls är bra i kombination med en glupsk bebis = magknip. Så jag fick rådet att mjölka ur det värsta först, alltså tills det slutar vrålspruta, och sen erbjuda bröstet. Bara ett tips :)

    SvaraRadera