söndag 13 maj 2012

Älskade Ebba!

Skulle tvätta ebbas sår och eftersom hon har haft t Shirt i snart en månad (ja den tvättas då och då) så fick jag en chock när jag tog en närmare titt på hennes rygg.
Hon har tappat lite i vikt, svårt att hitta rätt mängd mat nu med färskfoder. De får ju ett kraftigt foder och vars 4 burgare om dagen, men nu ska hon få mer.
Men hon har även tappat muskler i ryggen, skrev ju här om dagen att hon gick passgång, så hon har väl ont någonstans så hon belastar ryggen ännu mindre.
Dessutom har hon inte fått springa och leka med vilda, men hon springer ki själv. Men det är ju ingen lek då.
Detta är i och med såret..
Men nu tänker jag börja släppa ihop dem så får vi se om det blir bättre.

Som jag bölade när jag satt med henne :( älskade hund! Det gör så ont i mig.
Varför är boxern så sjuk?! Orättvist!!
Man borde verkligen kolla upp det är med spondylos när man avlar på boxern..

1 kommentar:

  1. Jag har ställt mig samma fråga många gånger. Är det någon som förstår dina känslor så är det jag. Jag är världsmästare på att ha sjuka hundar och då boxer,tyvärr! Så orättvist! Styrkekrarmar!

    SvaraRadera