tisdag 15 maj 2012

Ångest!

Fan, jävla, skit!

Märkte redan i fredags att Neo åt konstigt, han blev frustrerad och "bet" i bröstet.

I går på mammaträffen så va han inte alls nöjd och för första gången på månader gav jag med mig och han fick bröstet en timme "för tidigt". Han har ätit var fjärde timme sen han va typ 3 månader tror jag.

Han va hungrig men jag ville inte ge honom något extra för då skulle det bli ännu mindre bröst!

Åt dåligt sista målet, sen slukade sin gröt som han fått varje kväll.

Vid 23.30 så vaknade han, hungrig, men blev absolut inte nöjd efter båda bröden och jag provade ge igen och igen.
Så jag fick gå ner och göra 90 ml ersättning och sen somnade han gott.

Vid halv fyra vaknade han igen, återigen inte nöjd med brösten. Dem känns tomma!!

Så jag fick gå ner och göra 90 till..

Just nu känns han nöjd pch jag vill inte ge honom något extra, ska prova lägga honom till bröstet ofta idag..

Jag vill absolut inte sluta amma!
Jag är fullständigt knäckt över det!

Men, han är över sex månader och jag ska vara glad att jag kunnat helamma utan tillskott fram tills igår!

4 kommentarer:

  1. Oh no! Prova att amma oftare och erbjud alltid bröstet innan han får ersättning. Ev kan du pumpa mellan amningarna också om du vill, fick jag göra när H var nyfödd för att få igång produktionen av mjölk. Men som du säger, du har ju helammat i sex månader så det är väl bra bara det! Kram fru Leo

    SvaraRadera
  2. Ta det lugnt. Ju mer du stressar upp dig desto svårare blir amningen. Tro mig, jag vet. Som sagt, ge bröstet först och sen ersättning. Jag tyckte det var jobbigt att pumpa o hålla på mellan amningarna (med Alicia) för till slut gjorde man inget annat. Amma, pumpa, amma, pumpa... = stress. För mig i alla fall.
    Ta det med ro (lättare sagt än gjort, jag vet) men försök. Tänk på att han växer och kräver mer mat än innan!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja tänk på att du faktiskt kunnat HELamma i SEX månader. Vet att det är jättejobbigt när ens barn inte är nöjd, men precis som de andra säger så är Neo stor nu och rör sig så mycket mer. Så jag tror inte din mjölk sinnar utan Neo som kräver mer! :) Även om det är svårt så kämpa på och om det nu är så att mjölken inte räcker, amma honom så mycket det går och ge ersättning efter. För mig fungerade det ett tag iaf. Sen orkade jag inte se Oskar så missnöjd efter varje gång jag ammat så då tog vi till flaskan på riktigt ;) plus att Neo kommer ju snart äta en massa mat och då kanske du
    Ändå bara ammar ett par gånger och då räcker kanske mjölken du har :)

    Kram
    Fru Wall ;)

    SvaraRadera
  4. märker att mina bröst räcker inte åt B. har börjat ge honom flaska på kvällen.
    kvällarna blir som så: ca 19 får han gröt (har ammat innan) ca 20 vid läggdags får han flaska (utan att amma) det är för att "spara" till då han vaknar vid 24 för att kunna äta mer.

    ifall du har tid, ta en liten tupplur. tycker det hjälper att få mer mjölk när kroppen har fått vila.
    lite tålamod så är mjölk mängden tillbaka :)
    Kramis Sanna & Benji

    SvaraRadera