onsdag 30 maj 2012

Skendräktig!!

Vilda har varit lite konstig den sista veckan.
Hon har pipit när vi kommit hem och de varit ensamma, och så har hon aldrig hållit på.

Lite nervös när vi är ute.

Och imorse började hon pipa och knuffa på Neos leksak som låter.
Hon får inte lov att röra hans grejer så sen backade hon och stod och pep på avstånd.

När vi kom ut och hundarna hade mer en stund gick hon in och la sig i buskarna. Vi stod där och undrade vad hon sysslade med.
Sen började hon bädda runt och gräva jätte mycket, vilket hon aldrig har gjort!
Hon slet upp rötter och gräs och höll på.
Då kollade jag Kallendern, och såg att det är 10 veckor sen hon började löpa!!
Så stackarn tror hon ska valpa!!

4 kommentarer:

  1. Aww vilda då! :) vad gör åt det? Går det över? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig varit med om detta :/
      Men hon går och tar Neos leksaker .. Hon är helt knäpp!!
      Stackarn! Puss

      Radera
  2. Bort med alla leksaker och mycket motion och stimulans, har jag för mig, så att hon får annat att tänka på. Nu får dom redan mkt av det men krydda på lite till just nu. Så släpper det fortare. Kanske svårt att ta bort alla Neos leksaker men man kan ju försöka plocka undan så mkt det går när dom inte används.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja motion får de redan så mycket och Ebba är inte så pigg på att leka.
      Men vi gör så gott vi kan.

      Jag har också hört det där. Hon bryr sig bara om Neos leksaker och inte sina egna..
      Hoppas det går över snart.

      Radera