lördag 5 maj 2012

Duktiga jag!!

När man bytar kost så blir det automatiskt att man motionerar mer.


Jag tror INTE på att man ska sätta för höga mål, typ
* from. Måndag så ska jag sluta med det, det, det och hålla det fram till sommaren.. Typ
* nu på måndag när jag ska sluta allt det där så ska jag motionera 6 gånger i veckan så och så mycket.
* jag ska gå ner så och så mycket i vikt
* minska så och så mycket i omkrets.

Nej, istället tror jag man ska tänkta såhär.
*Min ätardag är på lördag och då ska jag verkligen njuta utan ångest!
- det är så mycket lättare om man vet att en dag i veckan får man lov att ät gott.

*Jag har som mål att springa en gång i veckan i ett skönt tempo och inte för långt så man tappar lusten att göra om det.
- Allt annat är en bonus och idag har jag faktiskt satt upp ytterligare ett mål.

* Jag har som mål att gå ner till 55 kg som jag vägde då jag blev gravid.
Men, varje hg som jag går ner är bra. Vi behöver inte gå ner kg!! för fort.

*Samma gäller cm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar