onsdag 24 november 2010

Min bästa vän

Min bästa vän, hmm.. detta är svårt.. !
Haha neej, hur enkelt som helst. Min bästa vän är Sara Louise Blomquist, det har hon alltid varit och kommer alltid att vara.
Sara och jag flyttade till laröd 1990, på samma gata, galoppvägen. Sen började vi på samma dagis. Jag kan väl inte påstå att jag minns vår vänskap från den tiden, men visst minns jag att vi gick på samma dagis. Hon vart den lilla, söta, försiktiga tjejen och jag vart den vilda, olydiga flickan.
Efter det började vi på samma förskola, lörödöstra, i samma "klass". Då började vi leka en hel del, sara vart fortfarande den där duktiga flickan och jag hittade mest på jävelskap. Ljög en hel del kan jag tala om för er!
(sara, minns du fölet innanför jackan?)
Sen bytade vi skola, holstagårdskolan, hamnade i samma klass även där. 2-6:an. Då va vi bästa vänner, men vi bråkade en hel del då sara va väldigt falsk och snackade massa skit bakom ryggen på oss andra tjejer. Ena dagen va hon min bästa vän, andra dagen någon annans. Jag vet… inte alls snällt!
Sen började vi på mange i sjuan, där höll vi ihop väldigt bra. Ingen av oss trivdes på skolan så vi två bytade till sofia experimentum och där gick vi i 8:an och 9:an. Vi har gjort allt tillsammans och då menar jag verkligen allt. Efter grundskolan började vi på tych, i samma klass såklart! Hon har alltid varit min bästa vän och det finns ingen som någonsin kommer ersätta henne. Hon är bäst! Hon finns alltid där för mig och har så många fina sidor.
Nu, 3 år efter skolan så har hon flyttat. Hon pluggar till ssk i karlskrona. Vissa dagar kan jag bara gråta för att hon är så långt bort. Men vi träffas varje gång hon är hemma och pratas vid varenda vecka. Inte så ofta i telefon, men via sms & facebook. Det finns ingen chans i världen att vi skulle glida ifrån varandra, nej ingen chans!
Hon är min bästa vän och jag kommer alltid älska henne!!!

1 kommentar: