lördag 20 november 2010

Mina föräldrar

Mamma och Pappa träffades på en semester i spanien för mååånga år sen, kanske 28 år sen?
1984 fick det min STOREbror henrik och 1988 föddes världens finaste flicka, jag då!
När jag va 4 år så splittrades mamma & pappa och jag minns att jag alltid hoppades att det skulle bli dem igen, men så tänker väl alla barn? Man vill väl ha familjen samlad.
Som tur var så har mina föräldrar alltid kommit överens så man slapp komma i kläm.
  Jag bodde varannan helg hos Pappa när jag va liten, men eftersom jag va en riktig hästnörd och bodde i stallet på min lediga tid så tyckte jag inte alltid de va så roligt att åka in till stan. Det blev en hel del gnäll på mig vill jag lova, till sist så tröttnade både mamma och pappa på att tvinga mig och jag fick komma när jag själv ville. Vilket blev väldigt sällan!
Men jag älskar min pappa och han betyder fruktansvärt mycket för mig,
  Detta är min tokiga pappa, holländare kan väl nämnas så ni förstår den fina klädseln.

Min mamma och jag har varit väldigt tajta hela mitt liv. Inte mycket mor-dotter bråk. Vi kommer väldigt bra överens och hon ställer alltid upp för mig. Om vi börjar tjaffsa, eller om JAG börjar tjaffsa så brukar mamma alltid ge sig. Ingen idé att lägga energi på bråk.
Som liten fick jag aldrig skaffa hund, faaan va arg jag va på henne! Men idag är jag väldigt tacksam för det. Tänk om jag hade tappat mitt hundintresse ifall jag växt upp med hund.. Vad skulle jag då gjort?
Jag fick skaffa Vilda när jag bodde hemma, hur snäll mamma är inte det? Och sen fick jag dessutom skaffa Ebba när jag bodde hemma, VÄRLDENS BÄSTA MAMMA enligt mig!
Hon ställer alltid upp och hjälper mig med tjejerna, följer med på utställningar, kurser med hundarna, spårläget .. ja allt!!
  Mamma betyder oerhört mycket för mig och henne älskar jag med hela mitt hjärta
J
Mamma & hennes sambo Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar