onsdag 24 november 2010

Spår

Idag så åkte jag&lollo till väla skog med våra trubbnosar. Vi la ut vars ett spår åt hundarna och lät det ligga i 30-45 minuter.
Ebba vart först ut, hon va klockren. Hon har aldrig spårat så bra som idag, jaja..nu va det kanske lite lättare tack vare snön men det vart första spåret i snön och då blir det en utmaning.
Hon vek av en gång, men det kom ju en ridstig mitt i smeten, så det förstår jag. Hon missade en apport också, men med nästa apport (spårpinne) så plockade hon upp den och kom in till mig, snyggt jobbat! Slutet vart en leksak, den va inte lika rolig. Men det är ju bara positivt att hon tyckte mer om pinnen, visst?



 Ser ni spårapporten hon kommer in med? Duktig tjej!

Sen vart det Silahs tur. Hon släppte på Silahs på ett "lite svårare" sätt och jag tänkte direkt, ska hon inte hjälpa honom och komma rätt. Han är ju inte så bra på spår än, HA tji fick jag! Visst fixade det, och tog spåret galant. Jag blev så chockad! Det är inte länge sen vi vart på spårläget med boxerklubben och då hade silahs bara testat spåra ett par gånger men inte "ordentligt". Dem fick lägga ut korvspår för att han skulle fatta galoppen. Vi la väl 3 spår till silahs den dagen? Och sen har hon spårat en eller två gånger efter det. Jag förstår inte att han vart så himla duktig redan. Kanon bra !!








Sen va det Vilda, hon va taggad till tusen. Tjejen är helvild, ja fråga Lollo! Hon tog också spåret klockrent. Tappade en gång och kollar av ordentligt. Men det är bra för att vara henne, hon vill vara på den säkra sidan så hon inte missar något så hon kan kolla av hela skogen om hon inte haft lina.
Hon går med nosen i marken och det ser ut som hon luktar igenom varenda fotsteg, det är bra!
Hon missar sällan/aldrig en apport. Och hon blir så lycklig så man nästan blir tårögd när hon hittar slutet.



Tråkigt att det inte blev bätte bilder, men bilder finns det iallafall =)

Jag är hel nöjd med vår lilla spårträff, hoppas Lollo känner samma sak.
Mina hundar är helt slut vill jag lova !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar