måndag 29 november 2010

Kärring jävel !!!

Promenaden med Albin gjorde gott, han har sovit sen dess :) Ja, nästan iallafall.
Jag hann gå med Lollo idag och båda tjejerna fick följa med. Tyckte det vart konstigt att Vilda vart så vild och taggad men kom på att hon inte gick långis varken lördag eller söndag. Ebba vart pigg som tusan, vilket resulterade till massa skäll och drag i koppel. Jag och Lollo bytar hundar om man blir för irriterad, för man blir ju bara sur på sin egen/egan hundar.
Promenaden gick väl ändå bra, men den slutade i kaos!! Jag skäms nästan för vad jag sagt, men fy helvete vad arg jag blev idag!
Lollo säger att vi får möte av en hund, kinesisk nakenhund, LÖS.. Jag samlade in hundarna och satte upp halsbandet för att det är så pass trångt. När vi ser att hunden "kommer fram" så säger Lollo snällt och trevligt "du får nog koppla din hund".. Det sket tanten fullständigt i och hunden kom fram. Jag blev helstrirrig och skit förbannad och jag sa med koppla hunden då... IKKE!! Jag sa är du inte rädd om hunden? ska dem bita den eller?! Kärringjävle, koppla hundfan osv osv osv ... jävla kärring !! Hon gjorde alltså inte det. Hon gick med näsan i vädret och sa bland annat "oj va vi skriker", "där står du och slår på dina hundar", "har ni bråttom" osv osv. Jag blev så jävla arg på henne, jag skakade och har fort.f inte släppt det hela. Jag har ALDRIG blivigt så arg, eller sagt såna saker förut. Nej, jag brukar alltid bara gå därifrån.
Mina hundar är snälla när vi möter andra hundar, men när den kommer lös fram så vet man aldrig vad som kan hända med två tikar i handen.
Känns som man lagt ner en massa jobb för att det ska bli possetivt när man möter hundar, jag har en tendens till att spänna mig och tänka det värsta. Nu när det äntligen känns bra händer detta och nu kommer väl hundarna bli spända när vi möter en hund. Det är då inte jätte enkelt att gå med två starka muskelpaket.
Jaja, NU ska jag släppa detta.

Har handlat en spray till ebbas tassar. Det ska sprayas varje gång vi varit ute, det rengör och lugnar.
Sen har hon fått "babypuder" som ska torka ut också.
Hon har inte visat någon hälta sen vi kom in. Håller tummarna stenhårt för att det vart såret som gjorde ont.

Nu ska jag hoppa in i duschen, ikväll ska jag, patrik och Albin åka hem till henrik och helle. Mamma kommer nog också, mys!

Småhundar är söta, men deras ägare måste visa respekt. Är dem inte rädda om sina hundar?
Jag hade aldrig låtit min lilla hund springa fram till tre stora hundar iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar